Strona główna » Newsy » Aston Martin Rapide - 477-konna limuzyna zmienia miejsce produkcji
08. 06. 2011 // K. Sawicki
Piękna, luksusowo wykończona i piekielnie szybka limuzyna Astona, nosząca miano Rapide, za rok zmieni miejsce produkcji. Auto zawita na taśmy montażowe fabryki zlokalizowanej w rodzimej Wielkiej Brytanii.
W drugiej połowie przyszłego roku produkcja Rapide’a zostanie przeniesiona z austriackich zakładów należących do Magna Steyr do fabryki położnej w brytyjskim Gaydon, gdzie Aston Martin ma swoją główną siedzibę.
Samochód wytwarzany byłby od początku swojej kariery w brytyjskiej centrali Astona, gdyby nie fakt, że tamtejsza fabryka nie była odpowiednio dostosowana do wymagań produkcyjnych „4-drzwiowej limuzyny w stylu coupe”.
„W 2008 roku mieliśmy ograniczenia w obiekcie położonym w Gaydon, które sprawiły, że produkcja Rapide w Gaydon miałaby wpływ na wytwarzanie innych naszych samochodów.” – tłumaczy Dr Ulrich Bez, dyrektor naczelny Astona. „Teraz, trzy lata później, sprawa wygląda zgoła odmiennie – siedziba w Gaydon ma bardziej ugruntowaną pozycję, jest elastyczniejsza i bardziej efektywna.”
Przypomnijmy, że model Rapide dostępny jest na rynku od ubiegłego roku, a w swoim segmencie walczy z takimi modelami jak Porsche Panamera czy Mercedes CLS. Model ten oferowany jest z jedną, za to oszałamiająco mocną jednostką napędową – 6-litrowy motor V12 dostarcza 477 KM i jednocześnie wystarcza, aby pokonać barierę 100 km/h po 5 sekundach i rozpędzić się do niemal 300 km/h.
W drugiej połowie przyszłego roku produkcja Rapide’a zostanie przeniesiona z austriackich zakładów należących do Magna Steyr do fabryki położnej w brytyjskim Gaydon, gdzie Aston Martin ma swoją główną siedzibę.
Samochód wytwarzany byłby od początku swojej kariery w brytyjskiej centrali Astona, gdyby nie fakt, że tamtejsza fabryka nie była odpowiednio dostosowana do wymagań produkcyjnych „4-drzwiowej limuzyny w stylu coupe”.
„W 2008 roku mieliśmy ograniczenia w obiekcie położonym w Gaydon, które sprawiły, że produkcja Rapide w Gaydon miałaby wpływ na wytwarzanie innych naszych samochodów.” – tłumaczy Dr Ulrich Bez, dyrektor naczelny Astona. „Teraz, trzy lata później, sprawa wygląda zgoła odmiennie – siedziba w Gaydon ma bardziej ugruntowaną pozycję, jest elastyczniejsza i bardziej efektywna.”
Przypomnijmy, że model Rapide dostępny jest na rynku od ubiegłego roku, a w swoim segmencie walczy z takimi modelami jak Porsche Panamera czy Mercedes CLS. Model ten oferowany jest z jedną, za to oszałamiająco mocną jednostką napędową – 6-litrowy motor V12 dostarcza 477 KM i jednocześnie wystarcza, aby pokonać barierę 100 km/h po 5 sekundach i rozpędzić się do niemal 300 km/h.
Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej
Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej
Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej
Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej
Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej
Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej
Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej
Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej
Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej
Aston Martin Rapide na linii produkcyjnej
Źródło: carscoop, worldcarfans