Strona główna » Newsy » Audi R8 GT Spyder - mniej kilogramów, więcej mocy i więcej... kasy
21. 06. 2011 // K. Sawicki
Choć już w swojej standardowej formie, R8 Spyder jest fantastycznym samochodem, przedstawiona właśnie odmiana GT udowadnia, że nawet auto tego pokroju da się jeszcze poprawić. Ma niższą masę własną i mocniejszą jednostkę napędową, dzięki czemu sprawia, że radość z jazdy „R-ósemką” jest jeszcze większa.
Jak nietrudno się domyślić, nowy przedstawiciel marki z Ingolstadt jest otwartym odpowiednikiem modelu R8 GT Coupe, który po raz pierwszy zaprezentowany został rok temu. Podobnie jak ten ostatni, model R8 GT Spyder zostanie zaoferowany w ograniczonym nakładzie 333 sztuk, z których każda kosztować będzie horrendalną sumę gotówki (207.800 euro u naszych zachodnich sąsiadów).
Do napędzania najnowszego Audi wybrano 5,2-litrowy, 10-cylindrowy motor FSI znany z modelu R8 V10. Został on jednak skutecznie „podkręcony”, dzięki czemu jego moc udało się zwiększyć o 35 koni, zaś moment obrotowy – o 10 niutonometrów. Łącznie uzyskano dokładnie 560 KM oraz 540 Nm. Niemało!
Masa własna Audi R8 GT Spyder wynosi 1640 kg, co oznacza, że auto jest lżejsze od otwartej „R-ósemki” w wersji standardowej o 85 kg. Redukcja zbędnych kilogramów jest efektem pieczołowicie przygotowanej diety, która objęła montaż zmienionych elementów nadwozia wykonanych z materiału CFRP (włókna węglowego wzmocnionego tworzywem sztucznym), jak również foteli wykonanych z materiału GFRP (włókna szklanego wzmocnionego tworzywem sztucznym).
Wysłanie Spydera na kurację odchudzającą i wzmacniającą zaowocowało uzyskaniem (jeszcze) lepszych osiągów. Podczas, gdy standardowe R8 V10 Spyder pokonuje barierę 100 km/h w 4,1 sekundy i potrafi rozpędzić się do 313 km/h, w nowej odmianie wyniki te wynoszą odpowiednio 3,8 sekundy oraz 317 km/h.
W kabinie pasażerskiej nowego Audi króluje alcantara – z materiału tego wykonano nie tylko obszycie foteli, ale również sportową kierownicę i ramę przedniej szyby. Wykończenie wnętrza alcantarą jest standardowym wyposażeniem pojazdu, podobnie zresztą jak diodowe oświetlenie zewnętrzne, automatyczna klimatyzacja czy system nawigacji satelitarnej.
Na poniższym filmiku możemy zobaczyć, jak wygląda standardowa wersja modelu R8 Spyder
Jak nietrudno się domyślić, nowy przedstawiciel marki z Ingolstadt jest otwartym odpowiednikiem modelu R8 GT Coupe, który po raz pierwszy zaprezentowany został rok temu. Podobnie jak ten ostatni, model R8 GT Spyder zostanie zaoferowany w ograniczonym nakładzie 333 sztuk, z których każda kosztować będzie horrendalną sumę gotówki (207.800 euro u naszych zachodnich sąsiadów).
Do napędzania najnowszego Audi wybrano 5,2-litrowy, 10-cylindrowy motor FSI znany z modelu R8 V10. Został on jednak skutecznie „podkręcony”, dzięki czemu jego moc udało się zwiększyć o 35 koni, zaś moment obrotowy – o 10 niutonometrów. Łącznie uzyskano dokładnie 560 KM oraz 540 Nm. Niemało!
Masa własna Audi R8 GT Spyder wynosi 1640 kg, co oznacza, że auto jest lżejsze od otwartej „R-ósemki” w wersji standardowej o 85 kg. Redukcja zbędnych kilogramów jest efektem pieczołowicie przygotowanej diety, która objęła montaż zmienionych elementów nadwozia wykonanych z materiału CFRP (włókna węglowego wzmocnionego tworzywem sztucznym), jak również foteli wykonanych z materiału GFRP (włókna szklanego wzmocnionego tworzywem sztucznym).
Wysłanie Spydera na kurację odchudzającą i wzmacniającą zaowocowało uzyskaniem (jeszcze) lepszych osiągów. Podczas, gdy standardowe R8 V10 Spyder pokonuje barierę 100 km/h w 4,1 sekundy i potrafi rozpędzić się do 313 km/h, w nowej odmianie wyniki te wynoszą odpowiednio 3,8 sekundy oraz 317 km/h.
W kabinie pasażerskiej nowego Audi króluje alcantara – z materiału tego wykonano nie tylko obszycie foteli, ale również sportową kierownicę i ramę przedniej szyby. Wykończenie wnętrza alcantarą jest standardowym wyposażeniem pojazdu, podobnie zresztą jak diodowe oświetlenie zewnętrzne, automatyczna klimatyzacja czy system nawigacji satelitarnej.
Na poniższym filmiku możemy zobaczyć, jak wygląda standardowa wersja modelu R8 Spyder
Źródło: worldcarfans, autoevolution; zdjęcia: carscoop
Podobne artykuły
Audi R8 GT Spyder odsłonięte w Le Mans
Audi R8 V10 Spyder wg RENM Performance
Audi R8 2014 wchodzi na amerykański rynek - szczegóły techniczne i nowe zdjęcia
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »