Strona główna » Newsy » Audi R8 LMX - laserowe reflektory i 570 KM do dyspozycji
10. 05. 2014 // K. Sawicki
R8 LMX - tak nazywa się pierwszy samochód z laserowymi światłami, jaki trafił do salonów sprzedaży. Audi ujawniło właśnie szczegóły na jego temat.
Innowacyjne reflektory nowej wersji R8 korzystają z układu czterech laserowych diod do generowania światła o nieprzeciętnej mocy oraz białej barwie. Światła aktywują się przy 60 km/h i w znaczący sposób wpływają na jakość oświetlenia.
Reflektory posiadają dodatkowo funkcję automatycznego dostosowania światła przy wykryciu innych samochodów na drodze. Całe nadwozie LMX oferuje ponadto elementy z włókna węglowego, tylne skrzydło i unikalne końcówki wydechu. Całość polakierowano w kolorze Ara Blue.
Karoseria została osadzona na 19-calowych kołach skrywających karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Pod nią znajdziemy zaś wnętrze z fotelami obitymi skórą nappa, specjalnymi szwami, karbonowymi akcentami wykończeniowymi, podsufitką z alcantary, jak również unikalnymi progami.
Wersję LMX napędza 5,2-litrowe V10 połączone z 7-stopniową skrzynią biegów S tronic i układem quattro. Dzięki 570 KM mocy i 540 Nm momentu obrotowego przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.
Audi ograniczyło produkcję nowego R8 do 99 egzemplarzy, a każdy sprzeda za minimum 210.000 €. Pierwsze dostawy odbędą się latem.
Innowacyjne reflektory nowej wersji R8 korzystają z układu czterech laserowych diod do generowania światła o nieprzeciętnej mocy oraz białej barwie. Światła aktywują się przy 60 km/h i w znaczący sposób wpływają na jakość oświetlenia.
Reflektory posiadają dodatkowo funkcję automatycznego dostosowania światła przy wykryciu innych samochodów na drodze. Całe nadwozie LMX oferuje ponadto elementy z włókna węglowego, tylne skrzydło i unikalne końcówki wydechu. Całość polakierowano w kolorze Ara Blue.
Karoseria została osadzona na 19-calowych kołach skrywających karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Pod nią znajdziemy zaś wnętrze z fotelami obitymi skórą nappa, specjalnymi szwami, karbonowymi akcentami wykończeniowymi, podsufitką z alcantary, jak również unikalnymi progami.
Wersję LMX napędza 5,2-litrowe V10 połączone z 7-stopniową skrzynią biegów S tronic i układem quattro. Dzięki 570 KM mocy i 540 Nm momentu obrotowego przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.
Audi ograniczyło produkcję nowego R8 do 99 egzemplarzy, a każdy sprzeda za minimum 210.000 €. Pierwsze dostawy odbędą się latem.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Audi R8 e-tron piloted driving concept - oficjalne informacje i zdjęcia
Audi R8 Competition - 570 koni mechanicznych dla 60 nabywców
Audi R8 zmodyfikowane przez CT Exclusive
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »