Strona główna » Newsy » Audi S5 po liftingu - 333 KM w pełnej okazałości
20. 08. 2011 // K. Sawicki
Audi opublikowało oficjalne dane i zdjęcia prezentujące odświeżoną gamę „es-piątki”. Sportowy model z Ingolstadt doczekał się restylingu nadwozia i wnętrza oraz wielu udoskonaleń technicznych.
Kuracji odmładzającej doczekały się wszystkie trzy warianty nadwoziowe – Coupe, Cabrio oraz Sportback. Karoseria każdej wersji została ozdobiona przerobionymi zderzakami oraz odnowionym oświetleniem. Poza tym, lifting przyniósł nadwoziu nowe opcje kolorystyczne.
Po zaglądnięciu do środka dowiemy się, że w ramach restylingu kierownicę, kluczyk zapłonu, drążek automatycznej skrzyni biegów oraz przycisk służący do sterowania systemem Audi drive select zastąpiono nowymi elementami.
Co poprawiono w kwestii mechaniki? Sporo. Napęd na cztery koła Quattro zaopatrzono w mechanizm różnicowy z kołem koronowym, przeprojektowano układ jezdny i zastosowano elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego.
Opisując modernizacje mechaniczne wprowadzone przy okazji restylingu nie należy zapominać ponadto o wyposażeniu wersji Coupe w nowy silnik. Podczas, gdy do tej pory pod przednią klapą pracował silnik 4.2 V8, teraz napędzaniem auta zajmuje się motor 3.0 V6.
Nowa jednostka, wspomagana doładowaniem, generuje 333 KM mocy gwarantując sprint 0-100 km/h w czasie 4,9 sekundy oraz prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h. Według danych fabrycznych, zużycie paliwa wynosi zaledwie 8,1 l/100 km.
Kuracji odmładzającej doczekały się wszystkie trzy warianty nadwoziowe – Coupe, Cabrio oraz Sportback. Karoseria każdej wersji została ozdobiona przerobionymi zderzakami oraz odnowionym oświetleniem. Poza tym, lifting przyniósł nadwoziu nowe opcje kolorystyczne.
Po zaglądnięciu do środka dowiemy się, że w ramach restylingu kierownicę, kluczyk zapłonu, drążek automatycznej skrzyni biegów oraz przycisk służący do sterowania systemem Audi drive select zastąpiono nowymi elementami.
Co poprawiono w kwestii mechaniki? Sporo. Napęd na cztery koła Quattro zaopatrzono w mechanizm różnicowy z kołem koronowym, przeprojektowano układ jezdny i zastosowano elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego.
Opisując modernizacje mechaniczne wprowadzone przy okazji restylingu nie należy zapominać ponadto o wyposażeniu wersji Coupe w nowy silnik. Podczas, gdy do tej pory pod przednią klapą pracował silnik 4.2 V8, teraz napędzaniem auta zajmuje się motor 3.0 V6.
Nowa jednostka, wspomagana doładowaniem, generuje 333 KM mocy gwarantując sprint 0-100 km/h w czasie 4,9 sekundy oraz prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h. Według danych fabrycznych, zużycie paliwa wynosi zaledwie 8,1 l/100 km.
Źródło: audi, motorauthority; zdjęcia: carscoop
Podobne artykuły
Audi S5 Coupe po liftingu wyjeżdża z warsztatu Senner Tuning
Bentley Continental GT po liftingu - oficjalne informacje i zdjęcia
Audi R8 po liftingu ulepszone przez REGULA Tuning
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »