Strona główna » Newsy » Audi TT clubsport turbo concept - 600-konne coupe w wyścigowym stylu
08. 05. 2015 // K. Sawicki
Do licznych prototypów opartych na nowym Audi TT dołączył kolejny. Nosi nazwę clubsport turbo concept i został zaprojektowany z okazji tegorocznej edycji zlotu Wörthersee przygotowanego dla miłośników aut grupy VW.
Auto jest jednocześnie pokazem możliwości technologicznych niemieckiej marki. Przede wszystkim promuje e-turbo, czyli elektryczną sprężarkę. Jak donosi producent, mechanizm ten jest dużo bardziej efektywny od konwencjonalnej turbosprężarki, osiąga wysoką wydajność już od najniższych prędkości obrotowych, a cała technologia jest "bliska gotowości produkcyjnej".
W nowym Audi e-turbo zostało wykorzystane przy projektowaniu 5-cylindrowego, podwójnie turbodoładowanego silnika 2.5 TFSI. Dzięki temu motor rozwija przynajmniej 600 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego. A to skutkuje sprintem od 0 do 100 km/h na poziomie 3,6 sekundy, prędkością maksymalną wynoszącą 310 km/h i doskonałym przyspieszeniem na pierwszych kilku-kilkunastu metrach.
Za sprawą body-kitu nadwozia clubsport turbo concept jest o 14 cm szerszy od zwykłego TT. Posiada również regulowane manualnie tylne skrzydło wykonane z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym. Nowość osadzono na 20-calowych felgach, które obuto w opony o rozmiarze 275/30, a pod kołami ukryto karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe (z przodu o średnicy 370 mm).
We wnętrzu nowego Audi znajdziemy klatkę bezpieczeństwa wykonaną z tytanu o wysokiej wytrzymałości, kubełkowe fotele z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa, tapicerkę z alcantary oraz elementy z tworzywa wzmacnianego karbonem. Całe auto waży jedynie 1396 kg, i to mimo zastosowania stałego napędu na wszystkie koła quattro (który połączono z 6-biegową skrzynią ręczną).
Kto chciałby zobaczyć wersję clubsport turbo concept, powinien wpaść w dniach 13-16 maja do Austrii na zlot Wörthersee.
Auto jest jednocześnie pokazem możliwości technologicznych niemieckiej marki. Przede wszystkim promuje e-turbo, czyli elektryczną sprężarkę. Jak donosi producent, mechanizm ten jest dużo bardziej efektywny od konwencjonalnej turbosprężarki, osiąga wysoką wydajność już od najniższych prędkości obrotowych, a cała technologia jest "bliska gotowości produkcyjnej".
W nowym Audi e-turbo zostało wykorzystane przy projektowaniu 5-cylindrowego, podwójnie turbodoładowanego silnika 2.5 TFSI. Dzięki temu motor rozwija przynajmniej 600 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego. A to skutkuje sprintem od 0 do 100 km/h na poziomie 3,6 sekundy, prędkością maksymalną wynoszącą 310 km/h i doskonałym przyspieszeniem na pierwszych kilku-kilkunastu metrach.
Za sprawą body-kitu nadwozia clubsport turbo concept jest o 14 cm szerszy od zwykłego TT. Posiada również regulowane manualnie tylne skrzydło wykonane z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym. Nowość osadzono na 20-calowych felgach, które obuto w opony o rozmiarze 275/30, a pod kołami ukryto karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe (z przodu o średnicy 370 mm).
We wnętrzu nowego Audi znajdziemy klatkę bezpieczeństwa wykonaną z tytanu o wysokiej wytrzymałości, kubełkowe fotele z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa, tapicerkę z alcantary oraz elementy z tworzywa wzmacnianego karbonem. Całe auto waży jedynie 1396 kg, i to mimo zastosowania stałego napędu na wszystkie koła quattro (który połączono z 6-biegową skrzynią ręczną).
Kto chciałby zobaczyć wersję clubsport turbo concept, powinien wpaść w dniach 13-16 maja do Austrii na zlot Wörthersee.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Audi R8 e-tron piloted driving concept - oficjalne informacje i zdjęcia
Audi TT-RS po kuracji wzmacniającej od HPerformance
Audi TTS Competition - 500 aut na wyjątkową okazję
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »