Strona główna » Newsy » Audi TT ultra quattro concept - S quattro po ultra-diecie
26. 04. 2013 // K. Sawicki
Kolejna edycja zlotu Wörthersee, święta fanów grupy Volkswagena, wystartuje już w przyszłym miesiącu. Jedną z atrakcji imprezy będzie premiera nowej wersji Audi TT.
Na zlocie zadebiutuje TT w prototypowej wersji ultra quattro concept, którą pochwalimy przede wszystkim za niską masę. Auto waży zaledwie 1111 kg, co oznacza, że jest 300 kg lżejsze od TT S quattro, na którym zostało oparte.
Aby osiągnąć taki wynik, konstruktorzy zastosowali elementy nadwozia wykonane z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym, podłogę z magnezu, podzespoły z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym, a także detale z samego włókna węglowego.
Z zewnątrz nowa odmiana wyróżnia się na tle zwykłego TT mocno zmodyfikowanymi zderzakami, dużym spoilerem tylnym oraz aparatami fotograficznymi zastępującymi lusterka. We wnętrzu znajdziemy natomiast kubełkowe fotele zapożyczone z R8 GT, które są o 22 kg lżejsze od standardowych foteli.
Prototyp wyposażony został w 2-litrowe, 4-cylindrowe TFSI oferujące 310 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z niską masą, mocny silnik pozwolił uzyskać przyspieszenie do 100 km/h w 4,2 sekundy (1,3 niższe niż w TT S quattro) oraz prędkość maksymalną na poziomie 280 km/h.
Warto dodać, że ultra quattro concept otrzymał też ceramiczne tarcze hamulcowe przednie z aluminiowymi zaciskami, tytanowy układ wydechowy (lżejszy o 20 kg od standardowego) oraz niezłe wyposażenie (w którego skład weszły elektrycznie regulowane okna czy klimatyzacja).
Na zlocie zadebiutuje TT w prototypowej wersji ultra quattro concept, którą pochwalimy przede wszystkim za niską masę. Auto waży zaledwie 1111 kg, co oznacza, że jest 300 kg lżejsze od TT S quattro, na którym zostało oparte.
Aby osiągnąć taki wynik, konstruktorzy zastosowali elementy nadwozia wykonane z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym, podłogę z magnezu, podzespoły z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym, a także detale z samego włókna węglowego.
Z zewnątrz nowa odmiana wyróżnia się na tle zwykłego TT mocno zmodyfikowanymi zderzakami, dużym spoilerem tylnym oraz aparatami fotograficznymi zastępującymi lusterka. We wnętrzu znajdziemy natomiast kubełkowe fotele zapożyczone z R8 GT, które są o 22 kg lżejsze od standardowych foteli.
Prototyp wyposażony został w 2-litrowe, 4-cylindrowe TFSI oferujące 310 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z niską masą, mocny silnik pozwolił uzyskać przyspieszenie do 100 km/h w 4,2 sekundy (1,3 niższe niż w TT S quattro) oraz prędkość maksymalną na poziomie 280 km/h.
Warto dodać, że ultra quattro concept otrzymał też ceramiczne tarcze hamulcowe przednie z aluminiowymi zaciskami, tytanowy układ wydechowy (lżejszy o 20 kg od standardowego) oraz niezłe wyposażenie (w którego skład weszły elektrycznie regulowane okna czy klimatyzacja).
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Audi TT clubsport turbo concept - 600-konne coupe w wyścigowym stylu
Audi R8 e-tron piloted driving concept - oficjalne informacje i zdjęcia
Nowe Audi TT RS - tak może wyglądać 400-konny model
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »