Strona główna » Newsy » BMW M3 CRT - więcej koni mechanicznych i mniej kilogramów
23. 07. 2011 // K. Sawicki
Pół roku po zaprezentowaniu hardcorowego modelu M3 GTS, BMW przedstawia światu jego 4-drzwiową wersję ochrzczoną przydomkiem M3 CRT (Carbon Racing Technology).
Najnowszy sedan z Bawarii powstał w oparciu o obecną generację „em-trójki”, jednak dzięki wprowadzonym modyfikacjom wyróżnia się na jej tle masą własną obniżoną o 45 kilogramów (do 1580 kg), mocą podniesioną o 30 koni mechanicznych (do 450 KM) oraz szeregiem innych, drobniejszych zmian.
Wspomnianą redukcję liczby kilogramów udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu body-kitu nadwozia wykonanego z włókna węglowego (w jego skład weszły wykończenia zderzaków, pokrywa silnika i dach), lżejszych, 19-calowych felg aluminiowych, tytanowego wydechu, jak również karbonowych foteli.
Wyższą moc maksymalną zdołano z kolei uzyskać dzięki zastąpieniu standardowej, 4-litrowej jednostki napędowej motorem o pojemności 4,4 litra. Nowy, 8-cylindrowy silnik dostarcza dokładnie 450 KM mocy (przy 8300 obr./min.) oraz 440 Nm momentu obrotowego (przy 3750 obr./min.). Parametry te przenoszone są na koła za pośrednictwem 7-stopniowej, 2-sprzęgłowej skrzyni biegów.
Z oficjalnych danych ujawnionych przez BMW wynika, że M3 CRT jest w stanie rozpędzić się do „setki” w 4,4 sekundy od startu i osiągnąć 290 km/h. Dla porównania, standardowa „em-trójka” 100 km/h uzyskuje po 4,7 sekundy i potrafi przyspieszyć do 250 km/h.
Jeśli chodzi o ofertę rynkową lekkiego M3, niewielki nakład egzemplarzy (67 sztuk) połączono z horrendalnie wysoką ceną (130.000 € u naszych zachodnich sąsiadów).
Najnowszy sedan z Bawarii powstał w oparciu o obecną generację „em-trójki”, jednak dzięki wprowadzonym modyfikacjom wyróżnia się na jej tle masą własną obniżoną o 45 kilogramów (do 1580 kg), mocą podniesioną o 30 koni mechanicznych (do 450 KM) oraz szeregiem innych, drobniejszych zmian.
Wspomnianą redukcję liczby kilogramów udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu body-kitu nadwozia wykonanego z włókna węglowego (w jego skład weszły wykończenia zderzaków, pokrywa silnika i dach), lżejszych, 19-calowych felg aluminiowych, tytanowego wydechu, jak również karbonowych foteli.
Wyższą moc maksymalną zdołano z kolei uzyskać dzięki zastąpieniu standardowej, 4-litrowej jednostki napędowej motorem o pojemności 4,4 litra. Nowy, 8-cylindrowy silnik dostarcza dokładnie 450 KM mocy (przy 8300 obr./min.) oraz 440 Nm momentu obrotowego (przy 3750 obr./min.). Parametry te przenoszone są na koła za pośrednictwem 7-stopniowej, 2-sprzęgłowej skrzyni biegów.
Z oficjalnych danych ujawnionych przez BMW wynika, że M3 CRT jest w stanie rozpędzić się do „setki” w 4,4 sekundy od startu i osiągnąć 290 km/h. Dla porównania, standardowa „em-trójka” 100 km/h uzyskuje po 4,7 sekundy i potrafi przyspieszyć do 250 km/h.
Jeśli chodzi o ofertę rynkową lekkiego M3, niewielki nakład egzemplarzy (67 sztuk) połączono z horrendalnie wysoką ceną (130.000 € u naszych zachodnich sąsiadów).
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
BMW M3 CRT - wszystkie egzemplarze już sprzedane!
Nowe BMW M3 Sedan oraz M4 Coupe oficjalnie ujawnione!
Nowe BMW M3 - 300 kg lżejsze od poprzednika?
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »