Strona główna » Newsy » BMW i8 Concept - hybrydowy potwór odsłonięty w pełnej krasie
18. 09. 2011 // K. Sawicki
Oto i jest! Gorąco oczekiwany ekologiczny supersamochód spod znaku BMW doczekał się swojej oficjalnej prezentacji. Nosi nazwę „i8” i jest zwiastunem nowej ery w gamie aut sportowych.
Pod względem stylistycznym, i8 jest rozwinięciem studium Vision EfficientDynamics, które zostało zaprezentowane światu dwa lata temu. Oznacza to, że karoseria nowego BMW łączy dynamiczną sylwetkę z futurystycznie zaprojektowanymi detalami, a całość wręcz kipi agresywnym charakterem.
Do napędu i8 wykorzystano układ łączący 1,5-litrowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z dodatkowym motorem elektrycznym. Pierwsza z jednostek generuje 223 KM oraz 300 Nm i napędza tylne koła, zaś ta druga rozwija 131 KM oraz 250 Nm i wprawia w ruch koła przednie.
Pracując wspólnie, cały zestaw daje do dyspozycji aż 349 koni mechanicznych oraz 550 niutonometrów, co w rezultacie sprawia, że i8 powala na kolana swoimi osiągami. 4,6 sekundy wystarcza, aby przyspieszyć do „setki”, a dokładnie 250 km/h wynosi (ograniczona elektronicznie) prędkość maksymalna.
Imponująco prezentują się parametry ekonomiczno-ekologiczne charakteryzujące supersportowe BMW. Według danych fabrycznych, samochód spala średnio 2,7 l/100 km i emituje 66 g CO2/km. Zasięg podczas jazdy bez uruchomionego silnika spalinowego wynosi z kolei 35 km.
Dzięki szerokiemu zastosowaniu takich materiałów jak włókno węglowe wzmocnione tworzywem sztucznym czy aluminium, całe auto waży zaledwie 1480 kilogramów. Co bardzo ważne, masa ta jest perfekcyjnie rozłożona pomiędzy oś przednią a oś tylną, co pozytywnie wpływa na trakcję pojazdu.
Pod nadwoziem mierzącym 4632 mm długości, 1955 mm szerokości i 1280 mm wysokości nowy model z Bawarii kryje wnętrze dla czterech osób. W kabinie pasażerskiej znajdziemy oczywiście multum elektronicznych gadżetów uprzyjemniających jazdę.
Koncepcyjne i8 zdobić będzie stoisko BMW podczas nadchodzących targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Pod względem stylistycznym, i8 jest rozwinięciem studium Vision EfficientDynamics, które zostało zaprezentowane światu dwa lata temu. Oznacza to, że karoseria nowego BMW łączy dynamiczną sylwetkę z futurystycznie zaprojektowanymi detalami, a całość wręcz kipi agresywnym charakterem.
Do napędu i8 wykorzystano układ łączący 1,5-litrowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z dodatkowym motorem elektrycznym. Pierwsza z jednostek generuje 223 KM oraz 300 Nm i napędza tylne koła, zaś ta druga rozwija 131 KM oraz 250 Nm i wprawia w ruch koła przednie.
Pracując wspólnie, cały zestaw daje do dyspozycji aż 349 koni mechanicznych oraz 550 niutonometrów, co w rezultacie sprawia, że i8 powala na kolana swoimi osiągami. 4,6 sekundy wystarcza, aby przyspieszyć do „setki”, a dokładnie 250 km/h wynosi (ograniczona elektronicznie) prędkość maksymalna.
Imponująco prezentują się parametry ekonomiczno-ekologiczne charakteryzujące supersportowe BMW. Według danych fabrycznych, samochód spala średnio 2,7 l/100 km i emituje 66 g CO2/km. Zasięg podczas jazdy bez uruchomionego silnika spalinowego wynosi z kolei 35 km.
Dzięki szerokiemu zastosowaniu takich materiałów jak włókno węglowe wzmocnione tworzywem sztucznym czy aluminium, całe auto waży zaledwie 1480 kilogramów. Co bardzo ważne, masa ta jest perfekcyjnie rozłożona pomiędzy oś przednią a oś tylną, co pozytywnie wpływa na trakcję pojazdu.
Pod nadwoziem mierzącym 4632 mm długości, 1955 mm szerokości i 1280 mm wysokości nowy model z Bawarii kryje wnętrze dla czterech osób. W kabinie pasażerskiej znajdziemy oczywiście multum elektronicznych gadżetów uprzyjemniających jazdę.
Koncepcyjne i8 zdobić będzie stoisko BMW podczas nadchodzących targów motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Źródło: carscoop, autoblog
Podobne artykuły
BMW i8 Spyder Concept już w pełnej krasie - zdjęcia i dane techniczne
Targi we Frankfurcie: BMW i8, czyli seryjna wersja sportowej hybrydy
BMW i8 Spyder Concept - pierwsze zdjęcia hybrydowego super-roadstera
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »