Strona główna » Newsy » Chevrolet Corvette ZR1 - europejski tuning superauta z USA
18. 01. 2012 // K. Sawicki
Corvette ZR1 przypływa na nasz kontynent ze stadem 647 koni mechanicznych i 819 niutonometrów pod maską. I choć to spore wartości, europejscy tunerzy udowadniają, że z kultowego Chevroleta da się "wycisnąć" jeszcze więcej.
Przykładem może być niemiecka firma TIKT, która w najnowszej konwersji ZR1 wygenerowała z potężnego motoru Corvette całe 769 koni mechanicznych i 910 niutonometrów. Tak poważny zastrzyk mocy i momentu obrotowego nie byłby oczywiście możliwy bez znacznych modyfikacji jednostki napędowej.
Co więc zmieniono? Przerobiono, wzmocniono i dostosowano do większej liczby koni i niutonometrów głowice cylindrów, wałki rozrządu, sprężyny zaworowe, sprężarki, przepustnicę, a także układ chłodzenia.
Do potężniejszego niż w standardzie silnika dostosowano również zawieszenie. Zamontowano sportowe amortyzatory, a całość obniżono o kilkadziesiąt milimetrów. Ponadto zamiast fabrycznych kół pojawiły się ultralekkie obręcze Zerra Ultralight Evo 2.
Poza nowymi felgami da się zauważyć także kilka innych zmian wizualnych, a mianowicie przeprojektowany zderzak przedni, zmodyfikowane progi, ogromne skrzydło tylne i - najbardziej rzucające się w oczy - niepowtarzalne końcówki wydechu.
Przykładem może być niemiecka firma TIKT, która w najnowszej konwersji ZR1 wygenerowała z potężnego motoru Corvette całe 769 koni mechanicznych i 910 niutonometrów. Tak poważny zastrzyk mocy i momentu obrotowego nie byłby oczywiście możliwy bez znacznych modyfikacji jednostki napędowej.
Co więc zmieniono? Przerobiono, wzmocniono i dostosowano do większej liczby koni i niutonometrów głowice cylindrów, wałki rozrządu, sprężyny zaworowe, sprężarki, przepustnicę, a także układ chłodzenia.
Do potężniejszego niż w standardzie silnika dostosowano również zawieszenie. Zamontowano sportowe amortyzatory, a całość obniżono o kilkadziesiąt milimetrów. Ponadto zamiast fabrycznych kół pojawiły się ultralekkie obręcze Zerra Ultralight Evo 2.
Poza nowymi felgami da się zauważyć także kilka innych zmian wizualnych, a mianowicie przeprojektowany zderzak przedni, zmodyfikowane progi, ogromne skrzydło tylne i - najbardziej rzucające się w oczy - niepowtarzalne końcówki wydechu.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Targi w Detroit: Nowy Chevrolet Corvette Stingray, czyli 450 KM po amerykańsku
Chevrolet Corvette wg Pogea Racing, czyli powrót do przeszłości
Chevrolet Corvette C7 - pierwsze szczegóły
Podobne galerie
Chevrolet Corvette Stingray 2014
Chevrolet Corvette '59 - tuning Pogea Racing
Nowy Chevrolet Corvette Z06
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »