Strona główna » Newsy » Donkervoort D8 GTO - nowa maszyna na tor
19. 12. 2011 // K. Sawicki
Rok po ujawnieniu zwiastuna (w postaci... kartki świątecznej), holenderski Donkervoort przedstawił model D8 GTO.
Auto, stworzone we współpracy z Audi quattro GmbH, zostało wyposażone w 2,5-litrowy, 5-cylindrowy silnik z turbo, który pracuje pod maską Audi TT-RS. I choć w tym ostatnim rozwija on 340 KM, konstruktorom D8 GTO udało się podnieść moc do 400 KM. Moment obrotowy wyniósł z kolei 450 Nm.
Dzięki masie wynoszącej zaledwie 750 kg, nowe dzieło Donkervoorta jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy i osiągnąć 255 km/h prędkości maksymalnej. Zużycie paliwa szacowane jest natomiast na 10-12 l/100 km.
Podwozie D8 GTO wykonano z karbonu, aluminium i stali, zaś nadwozie z włókna węglowego i włókna szklanego. Na zewnątrz auto jest nieco większe od poprzedniego modelu D8 GT. Jak zaznaczył producent, tylko 30 procent części GTO przejęło z odmiany GT, więc trzeba je uznawać za pojazd nowej generacji.
Produkcja 25 "specjalnie zaprojektowanych" sztuk rozpocznie się wiosną 2012 roku, a pierwsze odstawy odbędą się w okresie letnim. "Normalne" egzemplarze wyjadą w 2013 roku. Cenę nowego Donkervoorta ustalono na 100 i 150 tysięcy euro (bez podatków).
Auto, stworzone we współpracy z Audi quattro GmbH, zostało wyposażone w 2,5-litrowy, 5-cylindrowy silnik z turbo, który pracuje pod maską Audi TT-RS. I choć w tym ostatnim rozwija on 340 KM, konstruktorom D8 GTO udało się podnieść moc do 400 KM. Moment obrotowy wyniósł z kolei 450 Nm.
Dzięki masie wynoszącej zaledwie 750 kg, nowe dzieło Donkervoorta jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy i osiągnąć 255 km/h prędkości maksymalnej. Zużycie paliwa szacowane jest natomiast na 10-12 l/100 km.
Podwozie D8 GTO wykonano z karbonu, aluminium i stali, zaś nadwozie z włókna węglowego i włókna szklanego. Na zewnątrz auto jest nieco większe od poprzedniego modelu D8 GT. Jak zaznaczył producent, tylko 30 procent części GTO przejęło z odmiany GT, więc trzeba je uznawać za pojazd nowej generacji.
Produkcja 25 "specjalnie zaprojektowanych" sztuk rozpocznie się wiosną 2012 roku, a pierwsze odstawy odbędą się w okresie letnim. "Normalne" egzemplarze wyjadą w 2013 roku. Cenę nowego Donkervoorta ustalono na 100 i 150 tysięcy euro (bez podatków).
Źródło: worldcarfans, zdjęcia: carsession
Podobne artykuły
Volkswagen GTI Supersport Vision Gran Turismo zmierza na wirtualne tory
Ferrari FXX K - torowy potwór na bazie LaFerrari
Audi R8 e-tron piloted driving concept - oficjalne informacje i zdjęcia
Podobne galerie
McLaren 570S Coupe
Bentley Continental GT po liftingu
Aston Martin Vanquish 60th Anniversary Edition
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »