Strona główna  »  Newsy  »  Ferrari 458 Italia stuningowane przez Novitec
Novitec Rosso Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia stuningowane przez Novitec

15. 03. 2011 // M. Grygier
Novitec Rosso specjalizuje się w modyfikacjach Ferrari. Właśnie przedstawił creme de la creme, czyli doskonałe 458 Italię po przejściach! Do 4,5 litrowej jednostki napędowej V8 o mocy 570 KM Novitec dodał skromne 39 KM, co w sumie daje już 609 KM. Wzrósł także maksymalny moment obrotowy - z 540 do 569 Nm. Osiągany jest przy 5400 obrotów na minutę.

Novitec Rosso Ferrari 458 Italia Novitec Rosso Ferrari 458 Italia
Większa moc sprawia, że nieco wzrosła prędkość maksymalna. Według zapewnień tunera, 458 śmigać może z prędkością ponad 330 km/h. Szkoda, że Novitec nie podaje czasów przyspieszenia, ale z pewnością wolniej niż seryjnie nie będzie, a po wyjeździe z fabryki ten model pierwszą setkę robi w 3,4 sekundy.

Novitec Rosso Ferrari 458 Italia Novitec Rosso Ferrari 458 Italia
Aby zapewnić odpowiednie prowadzenie się auta zastosowano opony Pirelli 255/30 ZR21 z przodu oraz 335/25 ZR22 z tyłu. Nowe są również obręcze ze stopów lekkich w kolorze czarnym. Całkowicie inny układ wydechowy, zrobiony z materiałów stosowanych w Formule 1 zapewnia nie tylko większą moc, niższą o 21 kg masę, ale również nowe doznania akustyczne, które dodatkowo można regulować za pomocą słynnego pokrętła Manettino na kierownicy.

Novitec Rosso Ferrari 458 Italia Novitec Rosso Ferrari 458 Italia
Novitec Rosso uznał także, iż właściwości aerodynamiczne nie są doskonałe, dlatego postanowił nieco zmienić aerokit Italii. Pakiet przetestowano w tunelu aerodynamicznym na uniwersytecie w Stuttgarcie. Bodykit wykonano z włókna węglowego, co zapewnia nie tylko wytrzymałość, ale również niższą masę.

Novitec Rosso Ferrari 458 Italia Novitec Rosso Ferrari 458 Italia
Wygląd zewnętrzny to nie wszystko. W kabinie umieszczono nową skórzaną tapicerkę z Alcantary. Znajdziemy tam również dodatki stylizacyjne z włókna węglowego znajdujące się na konsoli środkowej, boczkach drzwi, listwach progowych itp. Powiększono też łopatki do zmiany biegów (wykonane z karbonu) znajdujące się przy kierownicy.

Novitec Rosso Ferrari 458 Italia Novitec Rosso Ferrari 458 Italia
Na koniec zawieszenie. Tuner je dodaktowo usztywnił i obniżył o 35 mm, aby pokonywanie zakrętów stało się jeszcze skuteczniejsze. W opcji znajduje się hydrauliczny system unoszący auto o 40 mm, tak w wypadku gdyby zaistniała potrzeba wjechania na większy krawężnik, czy pokonanie "leżącego policjanta". Auto obniża się ponownie po przekroczeniu 80 km/h.


Źródło: WCF
Redakcyjne: Kontakt Regulamin Polityka prywatności
© 2024 TopCars.pl Kanały RSS.
Subskrybuj »