Strona główna » Newsy » Ferrari 458 Speciale - oficjalne informacje i zdjęcia!
20. 08. 2013 // K. Sawicki
Speciale - tak nazywa się nowa, hardcorowa odmiana 458 Italii. Ferrari ujawniło właśnie szczegóły na jej temat.
Nadwozie auta otrzymało kilka zmienionych podzespołów, które zaoferowały nowy wygląd i lepszą aerodynamikę. Wśród nich znalazły się ruchome panele przednie i tylne, które dzięki automatycznej regulacji zmniejszają opór i zwiększają siłę docisku.
Znacznie ciekawsze modyfikacje znajdziemy jednak w silniku. 4,5-litrowe V8 otrzymało zastrzyk dodatkowej mocy i momentu obrotowego. W efekcie silnik oferuje 605 KM przy 9000 obr./min. i 540 Nm przy 6000 obr./min., a jednocześnie zapewnia stosunek mocy do pojemności na poziomie 135 KM/1 litr, co jest rekordową wartością dla jednostki wolnossącej.
Zaledwie 3 sekundy zajmuje nowemu Ferrari osiągnięcie 100 km/h. Sprint do 200 km/h to natomiast kwestia 9,1 sekundy. Na torze Fiorano auto osiągnęło wynik 1 minuty i 23,5 sekundy, czyli przejechało tor 1,5 sekundy szybciej niż standardowe 458.
1290-kilogramowe Speciale zostało osadzone na nowo opracowanym ogumieniu Michelin Pilot Sport Cup 2 i wyposażono je w system Side Slip angle Control regulujący rozdział momentu obrotowego. Oba te elementy mają zapewniać efektywne przenoszenie napędu na koła.
Nadwozie auta otrzymało kilka zmienionych podzespołów, które zaoferowały nowy wygląd i lepszą aerodynamikę. Wśród nich znalazły się ruchome panele przednie i tylne, które dzięki automatycznej regulacji zmniejszają opór i zwiększają siłę docisku.
Znacznie ciekawsze modyfikacje znajdziemy jednak w silniku. 4,5-litrowe V8 otrzymało zastrzyk dodatkowej mocy i momentu obrotowego. W efekcie silnik oferuje 605 KM przy 9000 obr./min. i 540 Nm przy 6000 obr./min., a jednocześnie zapewnia stosunek mocy do pojemności na poziomie 135 KM/1 litr, co jest rekordową wartością dla jednostki wolnossącej.
Zaledwie 3 sekundy zajmuje nowemu Ferrari osiągnięcie 100 km/h. Sprint do 200 km/h to natomiast kwestia 9,1 sekundy. Na torze Fiorano auto osiągnęło wynik 1 minuty i 23,5 sekundy, czyli przejechało tor 1,5 sekundy szybciej niż standardowe 458.
1290-kilogramowe Speciale zostało osadzone na nowo opracowanym ogumieniu Michelin Pilot Sport Cup 2 i wyposażono je w system Side Slip angle Control regulujący rozdział momentu obrotowego. Oba te elementy mają zapewniać efektywne przenoszenie napędu na koła.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Ferrari 458 M - znamy nieoficjalne szczegóły na temat następcy Italii
Ferrari 458 Speciale Aperta - najpotężniejsze otwarte Ferrari wszech czasów
Ferrari SP12 EC - jednorazowy model dla Erica Claptona
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »