Strona główna » Newsy » Ferrari FXX K - torowy potwór na bazie LaFerrari
04. 12. 2014 // K. Sawicki
Podczas imprezy 2014 Finali Mondiali, zorganizowanej w Abu Dhabi, Ferrari odsłoniło swoje najnowsze dzieło. Światło dzienne ujrzał przeznaczony wyłącznie na tor model FXX K.
Spoglądając na nowe Ferrari, łatwo dostrzec, że auto powstało w oparciu o LaFerrari. Nadwozie otrzymało jednak garść nowych elementów, które pozwoliły poprawić aerodynamikę i wygenerować ogromny docisk - przy 200 km/h wynosi on 540 kg, czyli ponad dwa razy więcej niż w drogowym LaFerrari.
FXX K wyposażony został ponadto w specjalne ogumienie Pirelli z wbudowanymi czujnikami, przełącznik Manettino umożliwiający wybranie jednego z 5 trybów jazdy, a przede wszystkim zmodyfikowany układ napędowy.
W hybrydowym napędzie przeniesionym z LaFerrari inżynierowie ulepszyli nie tylko 6,2-litrowy motor V12, ale również instalację silnika elektrycznego. Przy okazji udoskonalono system HY-KERS, zaopatrując go w 4 inteligentne tryby pracy.
Podczas gdy w LaFerrari kierowca ma do dyspozycji 800 KM i 700 Nm, torowy model generuje maksymalnie aż 1050 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Dodajmy, że V12 oferuje 860, a motor elektryczny 190 koni mechanicznych.
Włoski bolid nie będzie niestety częstym widokiem na torach, bo jego produkcję ograniczono do kilku sztuk. Wszystkie udostępniono wyłącznie nabywcom LaFerrari.
Spoglądając na nowe Ferrari, łatwo dostrzec, że auto powstało w oparciu o LaFerrari. Nadwozie otrzymało jednak garść nowych elementów, które pozwoliły poprawić aerodynamikę i wygenerować ogromny docisk - przy 200 km/h wynosi on 540 kg, czyli ponad dwa razy więcej niż w drogowym LaFerrari.
FXX K wyposażony został ponadto w specjalne ogumienie Pirelli z wbudowanymi czujnikami, przełącznik Manettino umożliwiający wybranie jednego z 5 trybów jazdy, a przede wszystkim zmodyfikowany układ napędowy.
W hybrydowym napędzie przeniesionym z LaFerrari inżynierowie ulepszyli nie tylko 6,2-litrowy motor V12, ale również instalację silnika elektrycznego. Przy okazji udoskonalono system HY-KERS, zaopatrując go w 4 inteligentne tryby pracy.
Podczas gdy w LaFerrari kierowca ma do dyspozycji 800 KM i 700 Nm, torowy model generuje maksymalnie aż 1050 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Dodajmy, że V12 oferuje 860, a motor elektryczny 190 koni mechanicznych.
Włoski bolid nie będzie niestety częstym widokiem na torach, bo jego produkcję ograniczono do kilku sztuk. Wszystkie udostępniono wyłącznie nabywcom LaFerrari.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
LaFerrari doczeka się specjalnej wersji dla niezadowolonych klientów
LaFerrari - topowy model Ferrari całkowicie wyprzedany
LaFerrari nie doczeka się hardcorowej odmiany
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »