Strona główna » Newsy » Koenigsegg One:1 - pierwsze oficjalne dane i zdjęcia!
28. 02. 2014 // K. Sawicki
W sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia i szczegóły techniczne opisujące nowy supersamochód Koenigsegga - model One:1, który ma predyspozycje do otrzymania tytułu najszybszego produkcyjnego samochodu na świecie.
Auto ma znajomy wygląd, ale kilka nowych detali. Nadwozie osadzone jest na 19-calowych przednich i 20-calowych kołach tylnych wykonanych z włókna węglowego. Felgi połączono z oponami Michelin Cup z indeksem prędkości na poziomie aż 440 km/h, a w zawieszeniu zastosowano aktywne amortyzatory i karbonowe sprężyny.
Podobnie jak Agera R, nowy model ma masę rozłożoną pomiędzy osie w stosunku 44/56. Z Agery R pochodzi układ hamulcowy One:1 - z przodu zamontowano 397-milimetrowe tarcze ceramiczne i 6-tłokowe zaciski, natomiast z tyłu 380-milimetrowe tarcze ceramiczne i 4-tłokowe zaciski.
Najciekawszym elementem szwedzkiego superauta jest rzecz jasna silnik - 5-litrowe V8 rozwijające 1371 Nm przy 6000 obr./min oraz minimum 1341 KM (1341 kg wynosi bowiem masa, a producent chwali się stosunkiem mocy do masy na poziomie 1:1).
Od 0 do 400 km/h auto rozpędza się w zaledwie 20 sekund, a wyhamowuje z tej prędkości w jeszcze bardziej nieprawdopodobne 10 sekund. Po rozpędzeniu się do 100 km/h zatrzymuje się natomiast na dystansie 28 metrów.
Silnik nowego modelu Koenigsegga może pracować nie tylko na standardowej benzynie, ale również biopaliwie E85 i paliwie wyścigowym. Z motorem współpracuje 2-sprzęgłowa, 7-biegowa przekładnia oraz elektroniczny mechanizm różnicowy.
Wszystkie sześć sztuk One:1, które zostaną wyprodukowane, ma już swoich właścicieli. Auto będzie można jednak zobaczyć podczas debiutu na tegorocznym Geneva Motor Show.
Auto ma znajomy wygląd, ale kilka nowych detali. Nadwozie osadzone jest na 19-calowych przednich i 20-calowych kołach tylnych wykonanych z włókna węglowego. Felgi połączono z oponami Michelin Cup z indeksem prędkości na poziomie aż 440 km/h, a w zawieszeniu zastosowano aktywne amortyzatory i karbonowe sprężyny.
Podobnie jak Agera R, nowy model ma masę rozłożoną pomiędzy osie w stosunku 44/56. Z Agery R pochodzi układ hamulcowy One:1 - z przodu zamontowano 397-milimetrowe tarcze ceramiczne i 6-tłokowe zaciski, natomiast z tyłu 380-milimetrowe tarcze ceramiczne i 4-tłokowe zaciski.
Najciekawszym elementem szwedzkiego superauta jest rzecz jasna silnik - 5-litrowe V8 rozwijające 1371 Nm przy 6000 obr./min oraz minimum 1341 KM (1341 kg wynosi bowiem masa, a producent chwali się stosunkiem mocy do masy na poziomie 1:1).
Od 0 do 400 km/h auto rozpędza się w zaledwie 20 sekund, a wyhamowuje z tej prędkości w jeszcze bardziej nieprawdopodobne 10 sekund. Po rozpędzeniu się do 100 km/h zatrzymuje się natomiast na dystansie 28 metrów.
Silnik nowego modelu Koenigsegga może pracować nie tylko na standardowej benzynie, ale również biopaliwie E85 i paliwie wyścigowym. Z motorem współpracuje 2-sprzęgłowa, 7-biegowa przekładnia oraz elektroniczny mechanizm różnicowy.
Wszystkie sześć sztuk One:1, które zostaną wyprodukowane, ma już swoich właścicieli. Auto będzie można jednak zobaczyć podczas debiutu na tegorocznym Geneva Motor Show.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Koenigsegg One:1 - nowy najszybszy samochód świata?
Koenigsegg Agera R BLT - wyjątkowa odmiana 1140-konnego superauta
Audi R8 e-tron piloted driving concept - oficjalne informacje i zdjęcia
Podobne galerie
McLaren 570S Coupe
Bentley Continental GT po liftingu
Aston Martin Vanquish 60th Anniversary Edition
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »