Strona główna » Newsy » McLaren MP4-12C Can-Am - prototyp nowego wyścigowego bolidu
15. 08. 2012 // K. Sawicki
Podczas tegorocznego Concours d'Elegance w kalifornijskim Pebble Beach, McLaren pokazał swój nowy wyścigowy bolid.
MP4-12C Can-Am, bo o nim mowa, to jednorazowy prototyp, który zaprojektowany został przez zespół McLaren GT na podstawie wyścigowego MP4-12C GT3. Specjalny pomarańczowy lakier zastosowano jako hołd dla wyścigowych modeli prowadzonych w latach 60. i 70. przez Bruce'a McLarena i Denny'ego Hulme'a.
Wspomniany lakier ozdobiony został szeregiem elementów z włókna węglowego i akcentami satynowymi. Podobnie jak wersja GT3, Can-Am wyposażony został w body-kit obejmujący spoiler przedni, tylne skrzydło czy dyfuzor. Zastosowanie body-kitu zapewniło 30-procentowy wzrost docisku auta do nawierzchni.
Silnik wyścigowego modelu przejęty został ze standardowej odmiany, ale zaopatrzono go w zmienione ECU czy przerobiony system chłodzenia. Dzięki temu, z 3,8 litra oraz 8 cylindrów wygenerowano 630 KM. Poza tym, brytyjski supersamochód otrzymał specjalny układ hamulcowy, niestandardowe opony Pirelli czy nowe felgi z kutego aluminium.
Jeśli chodzi o wnętrze MP4-12C Can-Am, pozbyto się z niego masy elementów na rzecz niższej masy własnej, zamontowano za to sportowe fotele z 6-punktowymi pasami, zmienioną kierownicę, pełną klatkę bezpieczeństwa czy klimatyzację.
MP4-12C Can-Am, bo o nim mowa, to jednorazowy prototyp, który zaprojektowany został przez zespół McLaren GT na podstawie wyścigowego MP4-12C GT3. Specjalny pomarańczowy lakier zastosowano jako hołd dla wyścigowych modeli prowadzonych w latach 60. i 70. przez Bruce'a McLarena i Denny'ego Hulme'a.
Wspomniany lakier ozdobiony został szeregiem elementów z włókna węglowego i akcentami satynowymi. Podobnie jak wersja GT3, Can-Am wyposażony został w body-kit obejmujący spoiler przedni, tylne skrzydło czy dyfuzor. Zastosowanie body-kitu zapewniło 30-procentowy wzrost docisku auta do nawierzchni.
Silnik wyścigowego modelu przejęty został ze standardowej odmiany, ale zaopatrzono go w zmienione ECU czy przerobiony system chłodzenia. Dzięki temu, z 3,8 litra oraz 8 cylindrów wygenerowano 630 KM. Poza tym, brytyjski supersamochód otrzymał specjalny układ hamulcowy, niestandardowe opony Pirelli czy nowe felgi z kutego aluminium.
Jeśli chodzi o wnętrze MP4-12C Can-Am, pozbyto się z niego masy elementów na rzecz niższej masy własnej, zamontowano za to sportowe fotele z 6-punktowymi pasami, zmienioną kierownicę, pełną klatkę bezpieczeństwa czy klimatyzację.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
McLaren MP4-12C GT3 jako samochód wyścigowy Gemballi
McLaren 650S GT3 debiutuje w Goodwood
McLaren 12C Can-Am Edition - wyścigowe MP4-12C wejdzie do produkcji
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »