Strona główna » Newsy » Mercedes AMG GT oficjalnie odsłonięty!
10. 09. 2014 // K. Sawicki
AMG GT - najnowszy sportowy projekt Mercedesa - ujrzał właśnie światło dzienne. Producent opublikował video, zdjęcia i informacje na temat modelu.
Z zewnątrz samochód przypomina nieco swojego poprzednika, SLS-a AMG, a także inne produkty spod znaku Mercedesa. Charakterystycznymi elementami nadwozia są masywny pas przedni z dużym grillem, profil z łagodnie opadającą linią dachu oraz tył, w którym znajdziemy dużą szybę i smukłe lampy diodowe. Nadwozie stoi na kołach o średnicy 19 lub 20 cali.
Również wewnątrz AMG GT znajdziemy sporo nawiązań do innych Mercedesów, ale jako całość kokpit wygląda bardzo świeżo. Ciekawie prezentują się cztery okrągłe kratki nawiewu umieszczone pod 7- lub 8,4-calowym wyświetlaczem, tunel środkowy, a także spłaszczona u dołu kierownica. Auto otrzymało oczywiście luksusowe wykończenie, w którym nie brakuje skóry.
Nowe superauto Mercedesa nie należy do małych, ale mimo to jego masa nie jest wysoka - dzięki połączeniu stali, aluminium i magnezu udało się osiągnąć 1540 kg. Żeby samochód w odpowiedni sposób się zatrzymywał, zastosowano natomiast perforowane tarcze o rozmiarze 360 mm w wersji standardowej i 390 mm (z przodu) w odmianie S. W tej drugiej można zamówić tarcze karbonowo-ceramiczne o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu.
Główna różnica między odmianą standardową a tą oznaczoną literą S tkwi jednak pod maską. W obu modelach pracuje 4-litrowe V8 z podwójnym turbo, ale podczas gdy w słabszej wersji oferuje 462 KM i 600 Nm, w S generuje 510 KM i 650 Nm. Odmienne parametry wpływają oczywiście na osiągi - przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 4 i 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna 304 i 310 km/h.
Oba warianty nowego Mercedesa wyposażono w 7-biegową, dwusprzegłową przekładnię i specjalny tłumik zaprojektowany tak, aby zapewnić jak najlepszy komfort akustyczny. W obu wersjach znalazła się blokada tylnego mechanizmu różnicowego, ale podczas gdy w GT jest ona mechaniczna, w GT S znajdziemy element sterowany elektronicznie.
Klienci wybierający odmianę S dostają ponadto regulowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL, a za dopłatą również zestaw AMG DYNAMIC PLUS wpływający na pracę silnika i skrzyni biegów.
Z zewnątrz samochód przypomina nieco swojego poprzednika, SLS-a AMG, a także inne produkty spod znaku Mercedesa. Charakterystycznymi elementami nadwozia są masywny pas przedni z dużym grillem, profil z łagodnie opadającą linią dachu oraz tył, w którym znajdziemy dużą szybę i smukłe lampy diodowe. Nadwozie stoi na kołach o średnicy 19 lub 20 cali.
Również wewnątrz AMG GT znajdziemy sporo nawiązań do innych Mercedesów, ale jako całość kokpit wygląda bardzo świeżo. Ciekawie prezentują się cztery okrągłe kratki nawiewu umieszczone pod 7- lub 8,4-calowym wyświetlaczem, tunel środkowy, a także spłaszczona u dołu kierownica. Auto otrzymało oczywiście luksusowe wykończenie, w którym nie brakuje skóry.
Nowe superauto Mercedesa nie należy do małych, ale mimo to jego masa nie jest wysoka - dzięki połączeniu stali, aluminium i magnezu udało się osiągnąć 1540 kg. Żeby samochód w odpowiedni sposób się zatrzymywał, zastosowano natomiast perforowane tarcze o rozmiarze 360 mm w wersji standardowej i 390 mm (z przodu) w odmianie S. W tej drugiej można zamówić tarcze karbonowo-ceramiczne o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu.
Główna różnica między odmianą standardową a tą oznaczoną literą S tkwi jednak pod maską. W obu modelach pracuje 4-litrowe V8 z podwójnym turbo, ale podczas gdy w słabszej wersji oferuje 462 KM i 600 Nm, w S generuje 510 KM i 650 Nm. Odmienne parametry wpływają oczywiście na osiągi - przyspieszenie do 100 km/h wynosi odpowiednio 4 i 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna 304 i 310 km/h.
Oba warianty nowego Mercedesa wyposażono w 7-biegową, dwusprzegłową przekładnię i specjalny tłumik zaprojektowany tak, aby zapewnić jak najlepszy komfort akustyczny. W obu wersjach znalazła się blokada tylnego mechanizmu różnicowego, ale podczas gdy w GT jest ona mechaniczna, w GT S znajdziemy element sterowany elektronicznie.
Klienci wybierający odmianę S dostają ponadto regulowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL, a za dopłatą również zestaw AMG DYNAMIC PLUS wpływający na pracę silnika i skrzyni biegów.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Mercedes AMG GT - 510-konny silnik nowego superauta ujawniony
Mercedes AMG GT sfotografowany na Nurburgringu
Nowy supersamochód Mercedesa zadebiutuje już w tym roku
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »