Strona główna » Newsy » Najszybsze kombi świata? BMW M5 w wersji G-Power Hurricane RS Touring
13. 03. 2011 // M. Grygier
Choć nowe BMW F10/11, czyli najbardziej aktualne wcielenie serii 5 już atakuje rynek, to znany i ceniony tuner G-Power prezentuje nam wcześniejszą generację "piątki" w wersji kombi. Będzie ciekawie...
Auto nazywa się Hurricane RS Touring i bazuje na generacji E61, czyli poprzedniczki obecnej wersji. Ten tuner nie zarzuca nas znaczną ilością modeli i pakietów. Nowe są tylko 20-calowe obręcze aluminiowe Silverstone Diamond z ogumieniem Michelin Pilot Sport w rozmiarze 255/35 z przodu i 285/30 z tyłu.
Zmodyfikowano zawieszenie, stosując regulowany zestaw coilover G5-RS. O ponad przeciętnych możliwościach świadczy też układ hamulcowy - 396 i 380 mm, taki rozmiar mają tarcze z 6- i 4-tłoczkowymi zaciskami! Poza tym, bez większych zmian. Wnętrze przeszło prawdziwą rewolucję. Beżowa skórzana tapicerka i Alcantara, w dodatku ręcznie szyta!
Pod maską znajduje się stado 750 koni mechanicznych i moment obrotowy 750 Nm! Ze standardowej, 5-litrowej V10-ki z wersji M5 udało się wykrzesać dodatkową moc przez zamontowanie dwóch kompresorów ASA T1-316. Do tego duże i solidne intercoolery oraz kute tłoki firmy Mahle.
Efekty tych zabiegów sprawiają, że mamy do czynienia z jednym z najszybszych kombi świata. Pierwsza setka pojawia się po 4,5 sekundy. Od 0-200km/h w 9,7 sekundy, a do 300 km/h w 26 sekund. Robi wrażenie. Auto zostało ograniczone elektronicznie do... 360 km/h! Wszystko to otrzymacie za kwotę 288 000 Euro.
Auto nazywa się Hurricane RS Touring i bazuje na generacji E61, czyli poprzedniczki obecnej wersji. Ten tuner nie zarzuca nas znaczną ilością modeli i pakietów. Nowe są tylko 20-calowe obręcze aluminiowe Silverstone Diamond z ogumieniem Michelin Pilot Sport w rozmiarze 255/35 z przodu i 285/30 z tyłu.
Zmodyfikowano zawieszenie, stosując regulowany zestaw coilover G5-RS. O ponad przeciętnych możliwościach świadczy też układ hamulcowy - 396 i 380 mm, taki rozmiar mają tarcze z 6- i 4-tłoczkowymi zaciskami! Poza tym, bez większych zmian. Wnętrze przeszło prawdziwą rewolucję. Beżowa skórzana tapicerka i Alcantara, w dodatku ręcznie szyta!
Pod maską znajduje się stado 750 koni mechanicznych i moment obrotowy 750 Nm! Ze standardowej, 5-litrowej V10-ki z wersji M5 udało się wykrzesać dodatkową moc przez zamontowanie dwóch kompresorów ASA T1-316. Do tego duże i solidne intercoolery oraz kute tłoki firmy Mahle.
Efekty tych zabiegów sprawiają, że mamy do czynienia z jednym z najszybszych kombi świata. Pierwsza setka pojawia się po 4,5 sekundy. Od 0-200km/h w 9,7 sekundy, a do 300 km/h w 26 sekund. Robi wrażenie. Auto zostało ograniczone elektronicznie do... 360 km/h! Wszystko to otrzymacie za kwotę 288 000 Euro.
Źródło: WCF
Podobne artykuły
Alpina prezentuje jubileuszowe, 600-konne edycje B5 Bi-Turbo i B6 Bi-Turbo
BMW 335i Touring E91 po przeróbkach MB Individual
BMW M5 wzmocnione przez Manhart Racing
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »