Strona główna » Newsy » Nissan GT-R LM NISMO - nowy torowy bolid ujawniony
02. 02. 2015 // K. Sawicki
Przydomek "GT-R" trafił do kolejnego supersportowego dzieła Nissana. Tym razem pojawił się w rasowym samochodzie wyścigowym.
Nowy projekt japońskiego producenta nosi nazwę GT-R LM NISMO i został przygotowany do rywalizacji w serii FIA World Endurance Championship w klasie LM P1. Auto odsłonięto przy okazji tegorocznego Super Bowl, a jego debiut na torze zaplanowano na 12 kwietnia, kiedy pojawi się na brytyjskim Silverstone.
Długie na 4645 mm, szerokie na 1900 mm i wysokie na 1030 mm nadwozie nowego Nissana otrzymało panele wykonane z kompozytów węglowych. Z poliwęglanu wykonano natomiast przednią szybę. W sumie samochód waży zaledwie 880 kilogramów. Wewnątrz modelu znajdziemy 5-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz kierownicę z ekranem LCD.
Charakterystycznym elementem GT-R LM NISMO jest jego układ napędowy. Umieszczony z przodu silnik 3.0 V6 twin-turbo współpracuje z układem odzyskiwania energii i jest połączony z 5-biegową skrzynią sekwencyjną. Ta przenosi moment napędowy na przednie koła z wykorzystaniem hydraulicznego dyferencjału o ograniczonym poślizgu.
Samochód został osadzony na 16-calowych magnezowych felgach z logiem BBS z centralnym mocowaniem oraz wyścigowych oponach Michelin. Aby auto odpowiednio hamowało, wyposażono je w 6-tłokowe zaciski przednie, 4-tłokowe zaciski tylne, jak również zaawansowany system odpowiadający za samo hamowanie.
Dodajmy, że po debiucie na torze Silverstone GT-R LM NISMO pojawi się na torach Spa, Le Mans i Nurburgring, a potem na trasach zlokalizowanych w USA, Japonii, Chinach i na Bliskim Wschodzie.
Nowy projekt japońskiego producenta nosi nazwę GT-R LM NISMO i został przygotowany do rywalizacji w serii FIA World Endurance Championship w klasie LM P1. Auto odsłonięto przy okazji tegorocznego Super Bowl, a jego debiut na torze zaplanowano na 12 kwietnia, kiedy pojawi się na brytyjskim Silverstone.
Długie na 4645 mm, szerokie na 1900 mm i wysokie na 1030 mm nadwozie nowego Nissana otrzymało panele wykonane z kompozytów węglowych. Z poliwęglanu wykonano natomiast przednią szybę. W sumie samochód waży zaledwie 880 kilogramów. Wewnątrz modelu znajdziemy 5-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz kierownicę z ekranem LCD.
Charakterystycznym elementem GT-R LM NISMO jest jego układ napędowy. Umieszczony z przodu silnik 3.0 V6 twin-turbo współpracuje z układem odzyskiwania energii i jest połączony z 5-biegową skrzynią sekwencyjną. Ta przenosi moment napędowy na przednie koła z wykorzystaniem hydraulicznego dyferencjału o ograniczonym poślizgu.
Samochód został osadzony na 16-calowych magnezowych felgach z logiem BBS z centralnym mocowaniem oraz wyścigowych oponach Michelin. Aby auto odpowiednio hamowało, wyposażono je w 6-tłokowe zaciski przednie, 4-tłokowe zaciski tylne, jak również zaawansowany system odpowiadający za samo hamowanie.
Dodajmy, że po debiucie na torze Silverstone GT-R LM NISMO pojawi się na torach Spa, Le Mans i Nurburgring, a potem na trasach zlokalizowanych w USA, Japonii, Chinach i na Bliskim Wschodzie.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Nissan GT-R NISMO GT3 - torowa wersja sfilmowana w swoim naturalnym środowisku
Nissan Concept 2020 Vision Gran Turismo - zwiastun następnej odsłony GT-R'a?
Nowy Nissan GT-R na najświeższych wizualizacjach
Podobne galerie
Nissan GT-R - tuning Vivid Racing
Nissan GT-R - model 2013
Nissan GT-R - tak będzie wyglądał model 2012
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »