Strona główna » Newsy » Nowe Audi RS3 Sportback - 367 koni w rodzinnym kompakcie
12. 12. 2014 // K. Sawicki
Klasa hot-hatchów wzbogaciła się o nowy, bardzo mocny model. Audi odsłoniło drugą generację modelu RS3 Sportback.
Najnowszą, topową wersję A3 łatwo odróżnić od dotychczasowych odmian. Charakterystyczne zderzaki, aluminiowe obudowy lusterek, dwie końcówki wydechu (wbudowane w dyfuzor) oraz dodatkowe emblematy już z daleka informują, że mamy do czynienia z mocarnym RS-em.
Podczas gdy nadwozie osadzono na 19-calowych felgach, pod nim ukryto wnętrze wyposażone w sportowe fotele pokryte skórą nappa, pedały ze stali nierdzewnej, spłaszczoną u dołu kierownicę oraz unikalne wykończenia. Te ostatnie zaoferowano w kilku wariantach - karbonowym, aluminiowym oraz 3D Design Black.
Jeśli chodzi o najistotniejszy element nowego Audi, czyli silnik, jego rolę pełni 5-cylindrowa, 2,5-litrowa jednostka oferująca aż 367 KM mocy i 465 Nm momentu obrotowego. Dzięki niej Sportback oferuje sprint 0-100 km/h na poziomie 4,3 sekundy i prędkość maksymalną ograniczoną do 250 (lub opcjonalnie 280) km/h.
Od słabszych odmian A-trójki RS odróżnia się oczywiście podwoziem. Znajdziemy tam zarówno obniżające prześwit sportowe zawieszenie, jak i progresywny, specjalnie zaprojektowany układ kierowniczy. Poza tym do dyspozycji są szerokie opony oraz system Audi drive select pozwalający na wybór trybu jazdy, a sam silnik jest połączony z 7-biegową przekładnią S tronic i napędem quattro.
Choć RS3 otrzymał wzmocnione hamulce, w opcji znalazł się karbonowo-ceramiczny układ dla wymagających. Na rynek brytyjski auto trafi w marcu, a pierwsze dostawy odbędą się latem.
Najnowszą, topową wersję A3 łatwo odróżnić od dotychczasowych odmian. Charakterystyczne zderzaki, aluminiowe obudowy lusterek, dwie końcówki wydechu (wbudowane w dyfuzor) oraz dodatkowe emblematy już z daleka informują, że mamy do czynienia z mocarnym RS-em.
Podczas gdy nadwozie osadzono na 19-calowych felgach, pod nim ukryto wnętrze wyposażone w sportowe fotele pokryte skórą nappa, pedały ze stali nierdzewnej, spłaszczoną u dołu kierownicę oraz unikalne wykończenia. Te ostatnie zaoferowano w kilku wariantach - karbonowym, aluminiowym oraz 3D Design Black.
Jeśli chodzi o najistotniejszy element nowego Audi, czyli silnik, jego rolę pełni 5-cylindrowa, 2,5-litrowa jednostka oferująca aż 367 KM mocy i 465 Nm momentu obrotowego. Dzięki niej Sportback oferuje sprint 0-100 km/h na poziomie 4,3 sekundy i prędkość maksymalną ograniczoną do 250 (lub opcjonalnie 280) km/h.
Od słabszych odmian A-trójki RS odróżnia się oczywiście podwoziem. Znajdziemy tam zarówno obniżające prześwit sportowe zawieszenie, jak i progresywny, specjalnie zaprojektowany układ kierowniczy. Poza tym do dyspozycji są szerokie opony oraz system Audi drive select pozwalający na wybór trybu jazdy, a sam silnik jest połączony z 7-biegową przekładnią S tronic i napędem quattro.
Choć RS3 otrzymał wzmocnione hamulce, w opcji znalazł się karbonowo-ceramiczny układ dla wymagających. Na rynek brytyjski auto trafi w marcu, a pierwsze dostawy odbędą się latem.
Źródło: worldcarfans, zdjęcia Audi
Podobne artykuły
Audi S3 Plus - czy wypełni lukę pomiędzy S3 a RS3?
Audi RS3 Sportback po kuracji wzmacniającej MTM
Audi RS3 Sportback wzmocnione do 510 KM przez B&B
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »