Strona główna » Newsy » Nowe Audi S6, S7 Sportback i S8 oficjalnie ujawnione!
31. 08. 2011 // K. Sawicki
Audi przygotowało dla swoich fanów istną gratkę. Za jednym zamachem ujawniło aż trzy nowe modele – nowe S6, S7 Sportback oraz nowe S8.
Czynnikiem wspólnym dla każdego z trzech nowych modeli jest jednostka napędowa – we wszystkich „eskach” zastosowano 4-litrowy, turbodoładowany motor V8 noszący miano TFSI. Warto wspomnieć, że silnik ten Audi skonstruowało we współpracy z Bentleyem (obie marki należą do VW Group).
Pomimo tej samej jednostki napędowej, nowe modele Audi różnią się od siebie oferowanymi parametrami mocy i momentu obrotowego. Podczas, gdy S6 (i sedan, i kombi) oraz S7 Sportback mają do zaproponowania po 420 KM i 550 Nm, flagowa limuzyna S8 dysponuje 512 KM i 650 Nm.
Ma to swoje odzwierciedlenie w osiągach poszczególnych członków rodziny „S” – S6 sedan przyspiesza do pierwszej „setki” w 4,8 sekundy, S6 kombi (nazwa handlowa Avant) i S7 Sportback potrzebują na ten manewr 4,9 sekundy, zaś S8 rozpędza się w 4,2 sekundy.
Osiągi najnowszych Audi nie pozostawiają wiele do życzenia. Imponująco doskonałe okazują się za to wskaźniki średniego zużycia paliwa – S6 sedan i S7 Sportback spalają po 9,7 l/100 km, S6 kombi potrzebuje 9,8 litra, natomiast S8 zadowoli się 10,2 l/100 km.
We wszystkich trzech opisywanych samochodach znalazł zastosowanie napęd na cztery koła znany w Audi pod nazwą Quattro. W przypadku modeli S6 i S7 Sportback połączono go z dwu-sprzęgłową skrzynią o 7 przełożeniach, zaś w przypadku S8 – z „automatem” Tiptronic.
Czynnikiem wspólnym dla każdego z trzech nowych modeli jest jednostka napędowa – we wszystkich „eskach” zastosowano 4-litrowy, turbodoładowany motor V8 noszący miano TFSI. Warto wspomnieć, że silnik ten Audi skonstruowało we współpracy z Bentleyem (obie marki należą do VW Group).
Pomimo tej samej jednostki napędowej, nowe modele Audi różnią się od siebie oferowanymi parametrami mocy i momentu obrotowego. Podczas, gdy S6 (i sedan, i kombi) oraz S7 Sportback mają do zaproponowania po 420 KM i 550 Nm, flagowa limuzyna S8 dysponuje 512 KM i 650 Nm.
Ma to swoje odzwierciedlenie w osiągach poszczególnych członków rodziny „S” – S6 sedan przyspiesza do pierwszej „setki” w 4,8 sekundy, S6 kombi (nazwa handlowa Avant) i S7 Sportback potrzebują na ten manewr 4,9 sekundy, zaś S8 rozpędza się w 4,2 sekundy.
Osiągi najnowszych Audi nie pozostawiają wiele do życzenia. Imponująco doskonałe okazują się za to wskaźniki średniego zużycia paliwa – S6 sedan i S7 Sportback spalają po 9,7 l/100 km, S6 kombi potrzebuje 9,8 litra, natomiast S8 zadowoli się 10,2 l/100 km.
We wszystkich trzech opisywanych samochodach znalazł zastosowanie napęd na cztery koła znany w Audi pod nazwą Quattro. W przypadku modeli S6 i S7 Sportback połączono go z dwu-sprzęgłową skrzynią o 7 przełożeniach, zaś w przypadku S8 – z „automatem” Tiptronic.
Audi S6 Avant 2012
Audi S6 Avant 2012
Audi S6 Avant 2012 Audi S6 Avant 2012
Audi S7 Sportback 2012 Audi S7 Sportback 2012
Audi S7 Sportback 2012 Audi S7 Sportback 2012
Audi S8 2012 Audi S8 2012
Audi S8 2012
Audi S6 Avant 2012 Audi S6 Avant 2012
Audi S7 Sportback 2012 Audi S7 Sportback 2012
Audi S7 Sportback 2012 Audi S7 Sportback 2012
Audi S8 2012 Audi S8 2012
Audi S8 2012
Źródło: autoevolution, zdjęcia: carscoop
Podobne artykuły
Audi S8 od MTM - 100 km/h w cztery sekundy
Audi S6 wzmocnione przez MTM
Audi S8 Superior Grey Edition od Anderson Germany
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »