Strona główna » Newsy » Nowe BMW M3 Sedan oraz M4 Coupe oficjalnie ujawnione!
12. 12. 2013 // K. Sawicki
BMW opublikowało informacje i zdjęcia prezentujące nowe M3 w wersji sedan, a także M4 Coupe, które zastąpi dotychczasowe M3 Coupe.
Oba samochody otrzymały agresywny body-kit nadwozia odróżniający wersje M od pozostałych, dach z włókna węglowego, jak również potężne felgi. Standardowo montowane są 18-calowe koła z oponami 255/40 z przodu i 275/40 z tyłu, ale zamówić można też 19-calowe obręcze.
Najważniejszy element nowych BMW, czyli silnik, to 3-litrowa, 6-cylindrowa, rzędowa jednostka TwinPower Turbo oferująca 431 KM mocy i 550 Nm momentu obrotowego. Ze zużyciem paliwa ustalonym na 8,3-8,8 litra na 100 km (w zależności od skrzyni) nowe M3 i M4 są o 25 % oszczędniejsze w stosunku do poprzedników.
Oprócz seryjnej 6-biegowej skrzyni dostępny jest również 7-biegowy M DCT, w którym zastosowano ciekawy system - nazywa się on "smokey burnout" i pozwala na ruszanie w kłębach dymu wydobywających się spod kół. Lekkie zawieszenie aut stanowią przednie kolumny McPhersona i tylny układ wielowahaczowy.
Jeśli chodzi o osiągi, sprint od 0 do 100 km/h ustalono na 4,1-4,3 sekundy (w zależności od przekładni), a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h (280 km/h z pakietem M Driver Package). Rozpędzone BMW mogą być zatrzymywane przez opcjonalne hamulce karbonowo-ceramiczne.
Zarówno nowe M3 Sedan, jak i M4 Coupe zadebiutują w styczniu podczas salonu North American International Auto Show w Detroit. Podczas, gdy 4-drzwiowa wersja będzie produkowana w Ratyzbonie, wytwarzaniem coupe będzie zajmować się fabryka w Monachium.
Oba samochody otrzymały agresywny body-kit nadwozia odróżniający wersje M od pozostałych, dach z włókna węglowego, jak również potężne felgi. Standardowo montowane są 18-calowe koła z oponami 255/40 z przodu i 275/40 z tyłu, ale zamówić można też 19-calowe obręcze.
Najważniejszy element nowych BMW, czyli silnik, to 3-litrowa, 6-cylindrowa, rzędowa jednostka TwinPower Turbo oferująca 431 KM mocy i 550 Nm momentu obrotowego. Ze zużyciem paliwa ustalonym na 8,3-8,8 litra na 100 km (w zależności od skrzyni) nowe M3 i M4 są o 25 % oszczędniejsze w stosunku do poprzedników.
Oprócz seryjnej 6-biegowej skrzyni dostępny jest również 7-biegowy M DCT, w którym zastosowano ciekawy system - nazywa się on "smokey burnout" i pozwala na ruszanie w kłębach dymu wydobywających się spod kół. Lekkie zawieszenie aut stanowią przednie kolumny McPhersona i tylny układ wielowahaczowy.
Jeśli chodzi o osiągi, sprint od 0 do 100 km/h ustalono na 4,1-4,3 sekundy (w zależności od przekładni), a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h (280 km/h z pakietem M Driver Package). Rozpędzone BMW mogą być zatrzymywane przez opcjonalne hamulce karbonowo-ceramiczne.
Zarówno nowe M3 Sedan, jak i M4 Coupe zadebiutują w styczniu podczas salonu North American International Auto Show w Detroit. Podczas, gdy 4-drzwiowa wersja będzie produkowana w Ratyzbonie, wytwarzaniem coupe będzie zajmować się fabryka w Monachium.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
BMW M4 Coupe udoskonalone przez AC Schnitzer
BMW M3 i M4 z nowymi elementami zestawu M Performance
Nowe BMW M3 i seria 4 Cabrio uwiecznione podczas testów
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »