Strona główna » Newsy » Nowe BMW M5 - oficjalne informacje i zdjęcia!
15. 06. 2011 // K. Sawicki
Od kiedy w 1984 roku na rynku pojawiło się pierwsze wcielenie M5, BMW nieustannie udoskonala swojego topowego sedana. I choć z generacji na generację sportowa „piątka” staje się nowocześniejsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza, bez zmian pozostaje jej najważniejsza cecha. Jaka? Dostarczanie kierującemu potężnej dawki frajdy z prowadzenia.
Jak wiemy, najskuteczniejszym generatorem adrenaliny jest mocarna jednostka napędowa. Do tej pory pod mianem tym krył się wolnossący motor 5.0 V10 mający do zaoferowania nieco ponad 500 KM. W najnowszej generacji M5 przednia klapa skrywa silnik o mniejszej pojemności (4,4 litra) i mniejszej liczbie cylindrów (konstrukcja V8), ale za to z aż dwiema turbosprężarkami.
Nowa jednostka, opracowana według zasad coraz popularniejszego downisizingu, została zapożyczona z SUV-ów X5 M oraz X6 M. W nowym M5 generuje ona całe 560 KM (przy 6000-7000 obr./min.) oraz 680 Nm (przy 1500 obr./min.). To oznacza wzrost mocy o 10 % i momentu obrotowego o 30 % w porównaniu do 10-cylindrowej konstrukcji poprzednika.
Choć w swoich oficjalnych materiałach prasowych BMW wspomina o średnim zużyciu paliwa najświeższego M5 (wynosi ono 9,9 l/100 km), nas znacznie bardziej interesują wartości przyspieszenia oraz prędkości maksymalnej. Sprint do 100 km/h trwa 4,4 sekundy, zaś do 200 km/h – 13 sekund. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 250 lub 305 km/h (bez lub z opcjonalnym pakietem M Driver).
Potężny moment napędowy przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni Double Clutch Transmission Drivelogic oraz mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Nad odpowiednią trakcją dba ponadto zawieszenie zmienione w stosunku do „zwykłych” wersji serii 5. Zmodyfikowano ponadto układy hamulcowy i kierowniczy – wszystko po to, aby dostosować konstrukcję auta do 560-konnego motoru.
Inżynierowie BMW sporo napracowali się projektując nową „em-piątkę”, ale swoje „trzy grosze” dołożyli też spece od designu. Ci ostatni ozdobili nadwozie przeprojektowanymi zderzakami, aerodynamicznymi listwami progowymi, bocznymi wlotami powietrza, jak też dyskretnym spojlerem, dwiema podwójnymi końcówkami wydechu i zmienionymi felgami o średnicy 19 cali.
M5 z rocznika modelowego 2012 doczeka się swojego światowego debiutu przy okazji zbliżającego się autosalonu we Frankfurcie (jesienią tego roku).
Jak wiemy, najskuteczniejszym generatorem adrenaliny jest mocarna jednostka napędowa. Do tej pory pod mianem tym krył się wolnossący motor 5.0 V10 mający do zaoferowania nieco ponad 500 KM. W najnowszej generacji M5 przednia klapa skrywa silnik o mniejszej pojemności (4,4 litra) i mniejszej liczbie cylindrów (konstrukcja V8), ale za to z aż dwiema turbosprężarkami.
Nowa jednostka, opracowana według zasad coraz popularniejszego downisizingu, została zapożyczona z SUV-ów X5 M oraz X6 M. W nowym M5 generuje ona całe 560 KM (przy 6000-7000 obr./min.) oraz 680 Nm (przy 1500 obr./min.). To oznacza wzrost mocy o 10 % i momentu obrotowego o 30 % w porównaniu do 10-cylindrowej konstrukcji poprzednika.
Choć w swoich oficjalnych materiałach prasowych BMW wspomina o średnim zużyciu paliwa najświeższego M5 (wynosi ono 9,9 l/100 km), nas znacznie bardziej interesują wartości przyspieszenia oraz prędkości maksymalnej. Sprint do 100 km/h trwa 4,4 sekundy, zaś do 200 km/h – 13 sekund. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 250 lub 305 km/h (bez lub z opcjonalnym pakietem M Driver).
Potężny moment napędowy przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni Double Clutch Transmission Drivelogic oraz mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Nad odpowiednią trakcją dba ponadto zawieszenie zmienione w stosunku do „zwykłych” wersji serii 5. Zmodyfikowano ponadto układy hamulcowy i kierowniczy – wszystko po to, aby dostosować konstrukcję auta do 560-konnego motoru.
Inżynierowie BMW sporo napracowali się projektując nową „em-piątkę”, ale swoje „trzy grosze” dołożyli też spece od designu. Ci ostatni ozdobili nadwozie przeprojektowanymi zderzakami, aerodynamicznymi listwami progowymi, bocznymi wlotami powietrza, jak też dyskretnym spojlerem, dwiema podwójnymi końcówkami wydechu i zmienionymi felgami o średnicy 19 cali.
M5 z rocznika modelowego 2012 doczeka się swojego światowego debiutu przy okazji zbliżającego się autosalonu we Frankfurcie (jesienią tego roku).
Źródło: carscoop
Podobne artykuły
Nowe BMW M5 - wizualizacje i garść nieoficjalnych szczegółów technicznych
BMW M5 po liftingu z pakietem Competition Package za 7300 dolarów ekstra
BMW M5 wzmocnione przez Manhart Racing
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »