Strona główna  »  Newsy  »  Nowe BMW M5 - oficjalne informacje i zdjęcia!
BMW M5 - model 2012

Nowe BMW M5 - oficjalne informacje i zdjęcia!

15. 06. 2011 // K. Sawicki
Od kiedy w 1984 roku na rynku pojawiło się pierwsze wcielenie M5, BMW nieustannie udoskonala swojego topowego sedana. I choć z generacji na generację sportowa „piątka” staje się nowocześniejsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza, bez zmian pozostaje jej najważniejsza cecha. Jaka? Dostarczanie kierującemu potężnej dawki frajdy z prowadzenia.

BMW M5 - model 2012 BMW M5 - model 2012

Zobacz także: BMW M5 - model 2012 - galeria »
 

Jak wiemy, najskuteczniejszym generatorem adrenaliny jest mocarna jednostka napędowa. Do tej pory pod mianem tym krył się wolnossący motor 5.0 V10 mający do zaoferowania nieco ponad 500 KM. W najnowszej generacji M5 przednia klapa skrywa silnik o mniejszej pojemności (4,4 litra) i mniejszej liczbie cylindrów (konstrukcja V8), ale za to z aż dwiema turbosprężarkami.

BMW M5 - model 2012 BMW M5 - model 2012
Nowa jednostka, opracowana według zasad coraz popularniejszego downisizingu, została zapożyczona z SUV-ów X5 M oraz X6 M. W nowym M5 generuje ona całe 560 KM (przy 6000-7000 obr./min.) oraz 680 Nm (przy 1500 obr./min.). To oznacza wzrost mocy o 10 % i momentu obrotowego o 30 % w porównaniu do 10-cylindrowej konstrukcji poprzednika.

BMW M5 - model 2012 BMW M5 - model 2012
Choć w swoich oficjalnych materiałach prasowych BMW wspomina o średnim zużyciu paliwa najświeższego M5 (wynosi ono 9,9 l/100 km), nas znacznie bardziej interesują wartości przyspieszenia oraz prędkości maksymalnej. Sprint do 100 km/h trwa 4,4 sekundy, zaś do 200 km/h – 13 sekund. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 250 lub 305 km/h (bez lub z opcjonalnym pakietem M Driver).

BMW M5 - model 2012 BMW M5 - model 2012
Potężny moment napędowy przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni Double Clutch Transmission Drivelogic oraz mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Nad odpowiednią trakcją dba ponadto zawieszenie zmienione w stosunku do „zwykłych” wersji serii 5. Zmodyfikowano ponadto układy hamulcowy i kierowniczy – wszystko po to, aby dostosować konstrukcję auta do 560-konnego motoru.

BMW M5 - model 2012 BMW M5 - model 2012
Inżynierowie BMW sporo napracowali się projektując nową „em-piątkę”, ale swoje „trzy grosze” dołożyli też spece od designu. Ci ostatni ozdobili nadwozie przeprojektowanymi zderzakami, aerodynamicznymi listwami progowymi, bocznymi wlotami powietrza, jak też dyskretnym spojlerem, dwiema podwójnymi końcówkami wydechu i zmienionymi felgami o średnicy 19 cali.

BMW M5 - model 2012 BMW M5 - model 2012
M5 z rocznika modelowego 2012 doczeka się swojego światowego debiutu przy okazji zbliżającego się autosalonu we Frankfurcie (jesienią tego roku).

BMW M5 - model 2012 BMW M5 - model 2012

Źródło: carscoop
Redakcyjne: Kontakt Regulamin Polityka prywatności
© 2024 TopCars.pl Kanały RSS.
Subskrybuj »