Strona główna » Newsy » Nowe BMW X5 - oficjalne fakty i zdjęcia!
30. 05. 2013 // K. Sawicki
BMW zaprezentowało swojego nowego konkurenta dla Porsche Cayenne. W sieci pojawiły się oficjalne informacje i zdjęcia X5 trzeciej generacji.
Z zewnątrz nowe auto przypomina poprzednika, ale ma też kilka nowych elementów stylistycznych. Zaliczymy do nich przód nawiązujący m.in. do nowej serii 3, charakterystyczne boczne wloty powietrza oraz ciekawie wyprofilowaną klapę bagażnika.
Dzięki zwiększonym wymiarom, nowy model jest przestronniejszy w środku - m.in. oferuje bagażnik o maksymalnej pojemności 1870 litrów. Ponadto, okazuje się bardziej wygodny, zwłaszcza, jeśli klient zamówi podgrzewane i wentylowane fotele o komfortowym lub sportowym wyprofilowaniu.
Stylistyka deski rozdzielczej prezentuje kształty typowe dla BMW, a do jej podświetlenia użyto diod LED. Wnętrze zostało wykonane z poprawionych materiałów, do których zaliczymy drewno czy aluminium. Do auta można zamówić profesjonalne audio (od Harman Kardon lub Bang & Olufsen), zestaw multimedialny z ekranami przypominającymi tablety, jak również 4-strefową klimatyzację.
Nowe X5 oferowane będzie z trzema silnikami - 4,4-litrowym, podwójnie turbodoładowanym V8 oferującym 450 KM i 650 Nm (wersja xDrive50i), 3-litrowym, 6-cylindrowym dieslem TwinPower Turbo generującym 258 KM i 560 Nm (wersja xDrive30d) oraz 3-litrowym, 6-cylindrowym, potrójnie turbodoładowanym dieslem rozwijającym 381 KM i 740 Nm (wersja M50d).
Jeśli chodzi o osiągi, dwie mocniejsze odmiany cechują się prędkością maksymalną na poziomie 250 km/h, natomiast słabszy diesel osiąga 230 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5 sekund w xDrive50i, 6,9 sekundy w xDrive30d i 5,3 sekundy w M50d. Spalanie i emisja dwutlenku węgla wynosi natomiast odpowiednio 10,4-10,5 l/100 km i 242-244 g/km, 6,2 l/100 km i 162-164 g/km oraz 6,7 l/100 km i 177 g/km.
BMW oferuje aż cztery rodzaje zawieszenia - Comfort, Dynamic, Professional i Sport M. Pierwszy ma powietrzne zawieszenie tylne i system Dynamic Damper Control, drugi ma adaptacyjne zawieszenie z układem Dynamic Drive, trzeci łączy konstrukcję opcji Comfort i Dynamic, natomiast ostatni rodzaj dodaje do tego wszystkiego sportowe nastawy.
Produkcja trzeciej generacji X5 odbywać się będzie w Spartanburgu położonym w Południowej Karolinie. W niemieckich salonach sprzedaży auto pojawi się w listopadzie.
Z zewnątrz nowe auto przypomina poprzednika, ale ma też kilka nowych elementów stylistycznych. Zaliczymy do nich przód nawiązujący m.in. do nowej serii 3, charakterystyczne boczne wloty powietrza oraz ciekawie wyprofilowaną klapę bagażnika.
Dzięki zwiększonym wymiarom, nowy model jest przestronniejszy w środku - m.in. oferuje bagażnik o maksymalnej pojemności 1870 litrów. Ponadto, okazuje się bardziej wygodny, zwłaszcza, jeśli klient zamówi podgrzewane i wentylowane fotele o komfortowym lub sportowym wyprofilowaniu.
Stylistyka deski rozdzielczej prezentuje kształty typowe dla BMW, a do jej podświetlenia użyto diod LED. Wnętrze zostało wykonane z poprawionych materiałów, do których zaliczymy drewno czy aluminium. Do auta można zamówić profesjonalne audio (od Harman Kardon lub Bang & Olufsen), zestaw multimedialny z ekranami przypominającymi tablety, jak również 4-strefową klimatyzację.
Nowe X5 oferowane będzie z trzema silnikami - 4,4-litrowym, podwójnie turbodoładowanym V8 oferującym 450 KM i 650 Nm (wersja xDrive50i), 3-litrowym, 6-cylindrowym dieslem TwinPower Turbo generującym 258 KM i 560 Nm (wersja xDrive30d) oraz 3-litrowym, 6-cylindrowym, potrójnie turbodoładowanym dieslem rozwijającym 381 KM i 740 Nm (wersja M50d).
Jeśli chodzi o osiągi, dwie mocniejsze odmiany cechują się prędkością maksymalną na poziomie 250 km/h, natomiast słabszy diesel osiąga 230 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 5 sekund w xDrive50i, 6,9 sekundy w xDrive30d i 5,3 sekundy w M50d. Spalanie i emisja dwutlenku węgla wynosi natomiast odpowiednio 10,4-10,5 l/100 km i 242-244 g/km, 6,2 l/100 km i 162-164 g/km oraz 6,7 l/100 km i 177 g/km.
BMW oferuje aż cztery rodzaje zawieszenia - Comfort, Dynamic, Professional i Sport M. Pierwszy ma powietrzne zawieszenie tylne i system Dynamic Damper Control, drugi ma adaptacyjne zawieszenie z układem Dynamic Drive, trzeci łączy konstrukcję opcji Comfort i Dynamic, natomiast ostatni rodzaj dodaje do tego wszystkiego sportowe nastawy.
Produkcja trzeciej generacji X5 odbywać się będzie w Spartanburgu położonym w Południowej Karolinie. W niemieckich salonach sprzedaży auto pojawi się w listopadzie.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
BMW X5 M50d - wysokoprężna odmiana dla wymagających ujawniona
Nowe BMW X5 xDrive40e - zadowoli sprintera i ekologa
Nowe BMW X5 M oraz X6 M - topowe, sportowe wersje ujawnione!
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »