Strona główna » Newsy » Nowe BMW X6 - oficjalne informacje i zdjęcia ujawnione!
06. 06. 2014 // K. Sawicki
Po zaprezentowaniu X4, BMW pokazało nam kolejną nowość z segmentu crossoverów. Jest nią druga generacja X6.
Pod względem stylistycznym nadwozie zachowało główne cechy znane z poprzedniego modelu, otrzymując jednak detale typowe dla najnowszych produktów BMW. W środku auto mocno upodobniło się natomiast do najświeższego X5.
Przyglądając się nadwoziu i wnętrzu bliżej, dowiadujemy się, że to pierwsze zostało dopracowane w dyscyplinie aerodynamiki i już standardowo osadzone na 19-calowych felgach, natomiast kabina otrzymała nowy system iDrive (z 10,25-calowym ekranem), seryjną dwustrefową klimatyzację oraz bagażnik o maksymalnej pojemności 1525 litrów.
Komu standardowe wyposażenie nowego X6 nie wystarczy może zamówić luksusowe wykończenie wnętrza czy pakiet M Sport. W zestawie tym znajdziemy body-kit karoserii, matowy grill, zmodernizowane wnętrze, jak również niestandardowe zawieszenie z układem samopoziomowania tylnej osi.
Warto zauważyć, że nowy model jest sporo lżejszy od poprzednika, mimo większych rozmiarów. Zastosowanie takich materiałów jak magnez, aluminium, a także tworzyw termoplastycznych pozwoliło oszczędzić około 40 kg.
Początkowo, po premierze rynkowej planowanej na grudzień, bawarski crossover będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych - xDrive30d, xDrive50i oraz M50d. Później, a dokładnie wiosną przyszłego roku, do oferty dołączą odmiany sDrive35i, xDrive35i oraz xDrive40d.
Najsłabsza wersja xDrive30d dysponuje 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym z podwójnym turbo. Silnik ten oferuje 258 KM mocy i 560 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 6,7 sekundy i osiągnięcie 230 km/h.
W xDrive50i znajdziemy natomiast motor benzynowy - 4,4-litrowy, 8-cylindrowy, w układzie V, również z podwójnym turbo. Ten silnik generuje 450 KM i 650 Nm, dzięki czemu jego osiągi to odpowiednio 4,8 sekundy oraz 250 km/h.
X6 M50d został wyposażony w 3-litrowego, 6-cylindrowego diesla, któremu dołożono trzy turbosprężarki. Dzięki nim motor oferuje 381 KM mocy i 740 Nm momentu obrotowego, co wystarcza, aby 100 km/h osiągnąć po 5,2 sekundy i rozpędzić się do 250 km/h.
Pod względem stylistycznym nadwozie zachowało główne cechy znane z poprzedniego modelu, otrzymując jednak detale typowe dla najnowszych produktów BMW. W środku auto mocno upodobniło się natomiast do najświeższego X5.
Przyglądając się nadwoziu i wnętrzu bliżej, dowiadujemy się, że to pierwsze zostało dopracowane w dyscyplinie aerodynamiki i już standardowo osadzone na 19-calowych felgach, natomiast kabina otrzymała nowy system iDrive (z 10,25-calowym ekranem), seryjną dwustrefową klimatyzację oraz bagażnik o maksymalnej pojemności 1525 litrów.
Komu standardowe wyposażenie nowego X6 nie wystarczy może zamówić luksusowe wykończenie wnętrza czy pakiet M Sport. W zestawie tym znajdziemy body-kit karoserii, matowy grill, zmodernizowane wnętrze, jak również niestandardowe zawieszenie z układem samopoziomowania tylnej osi.
Warto zauważyć, że nowy model jest sporo lżejszy od poprzednika, mimo większych rozmiarów. Zastosowanie takich materiałów jak magnez, aluminium, a także tworzyw termoplastycznych pozwoliło oszczędzić około 40 kg.
Początkowo, po premierze rynkowej planowanej na grudzień, bawarski crossover będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych - xDrive30d, xDrive50i oraz M50d. Później, a dokładnie wiosną przyszłego roku, do oferty dołączą odmiany sDrive35i, xDrive35i oraz xDrive40d.
Najsłabsza wersja xDrive30d dysponuje 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym z podwójnym turbo. Silnik ten oferuje 258 KM mocy i 560 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 6,7 sekundy i osiągnięcie 230 km/h.
W xDrive50i znajdziemy natomiast motor benzynowy - 4,4-litrowy, 8-cylindrowy, w układzie V, również z podwójnym turbo. Ten silnik generuje 450 KM i 650 Nm, dzięki czemu jego osiągi to odpowiednio 4,8 sekundy oraz 250 km/h.
X6 M50d został wyposażony w 3-litrowego, 6-cylindrowego diesla, któremu dołożono trzy turbosprężarki. Dzięki nim motor oferuje 381 KM mocy i 740 Nm momentu obrotowego, co wystarcza, aby 100 km/h osiągnąć po 5,2 sekundy i rozpędzić się do 250 km/h.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Nowe BMW X5 M oraz X6 M - topowe, sportowe wersje ujawnione!
Nowe BMW X6 M - tak może wyglądać najmocniejsza odmiana
BMW X6 M - topowa, 555-konna odmiana po liftingu
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »