Strona główna » Newsy » Nowy Cadillac CTS-V - amerykański rywal M5 oficjalnie ujawniony!
22. 12. 2014 // K. Sawicki
Jakiś czas temu podziwialiśmy ekstremalnego Cadillaca ATS-V, a już możemy przyjrzeć się jego większemu i jeszcze mocniejszemu odpowiednikowi. Amerykanie ujawnili właśnie nową generację CTS-V.
Zacznijmy od tego, jak nowe auto wygląda. Agresywnie zaprojektowane zderzaki, wielkie wloty powietrza, poszerzone progi i nadkola, dodatkowe ospojlerowanie, elementy z włókna węglowego oraz cztery końcówki wydechu sprawiają, że nadwozie rzuca się w oczy.
Karoseria CTS-V została osadzona na 19-calowych alufelgach (zaopatrzonych w opony Michelin Pilot Super Sport), a pod nią ukryto wnętrze wykończone skórą, mikrofibrą i włóknem węglowym, wyposażone w system multimedialny z 12,3-calowym ekranem i wzbogacone o zestaw audio Bose.
Pod maską nowego Cadillaca znajdziemy 6,2-litrowe V8 z doładowaniem. Motor ten oferuje aż 640 KM mocy i 855 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z 8-biegową skrzynią automatyczną wspomniany silnik zapewnia sprint od 0 do 60 mph (96 km/h) na poziomie 3,7 sekundy oraz prędkość maksymalną w granicach 322 km/h.
Do mocnego napędu dostosowano sztywność konstrukcyjną (zwiększoną o 25 % względem poprzednika) oraz zestrojenie podwozia. W tym ostatnim sportowe zawieszenie poszło w parze z tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, który wyposażono w elektroniczne sterowanie.
Jeśli chodzi o pozostałe elementy charakterystyczne dla CTS-V, zastosowano układ hamulcowy Brembo, udoskonalony system Magnetic Ride Control oraz układ Performance Traction Management umożliwiający wybranie trybu jazdy (Tour, Sport, Track lub Snow).
Nie znamy jeszcze cen nowego modelu Cadillaca, ale wiemy, że w sprzedaży pojawi się pod koniec lata.
Zacznijmy od tego, jak nowe auto wygląda. Agresywnie zaprojektowane zderzaki, wielkie wloty powietrza, poszerzone progi i nadkola, dodatkowe ospojlerowanie, elementy z włókna węglowego oraz cztery końcówki wydechu sprawiają, że nadwozie rzuca się w oczy.
Karoseria CTS-V została osadzona na 19-calowych alufelgach (zaopatrzonych w opony Michelin Pilot Super Sport), a pod nią ukryto wnętrze wykończone skórą, mikrofibrą i włóknem węglowym, wyposażone w system multimedialny z 12,3-calowym ekranem i wzbogacone o zestaw audio Bose.
Pod maską nowego Cadillaca znajdziemy 6,2-litrowe V8 z doładowaniem. Motor ten oferuje aż 640 KM mocy i 855 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z 8-biegową skrzynią automatyczną wspomniany silnik zapewnia sprint od 0 do 60 mph (96 km/h) na poziomie 3,7 sekundy oraz prędkość maksymalną w granicach 322 km/h.
Do mocnego napędu dostosowano sztywność konstrukcyjną (zwiększoną o 25 % względem poprzednika) oraz zestrojenie podwozia. W tym ostatnim sportowe zawieszenie poszło w parze z tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, który wyposażono w elektroniczne sterowanie.
Jeśli chodzi o pozostałe elementy charakterystyczne dla CTS-V, zastosowano układ hamulcowy Brembo, udoskonalony system Magnetic Ride Control oraz układ Performance Traction Management umożliwiający wybranie trybu jazdy (Tour, Sport, Track lub Snow).
Nie znamy jeszcze cen nowego modelu Cadillaca, ale wiemy, że w sprzedaży pojawi się pod koniec lata.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Hennessey szykuje 1000-konną wersję Cadillaca CTS-V
Targi w Los Angeles: Cadillac XTS - 300-konna limuzyna
Mercedes klasy S jako 500-konna hybryda od Brabusa
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »