Strona główna » Newsy » Opel Astra OPC EXTREME - lżejszy i mocniejszy wariant ujawniony
27. 02. 2014 // K. Sawicki
Tytuł najszybszego drogowego Opla Astry przejął właśnie nowy model. Jest nim Astra OPC w wersji EXTREME.
Auto jest łatwo rozpoznawalne z zewnątrz, a to dzięki body-kitowi nadwozia obejmującemu zderzaki, maskę czy tylne skrzydło. Warto podkreślić, że dach i felgi (19-calowe z oponami 245/35) zostały wykonane z włókna węglowego, a nadkola z aluminium, co pozwoliło zmniejszyć masę aż o 100 kg.
We wnętrzu najbardziej uwagę zwraca brak tylnych siedzeń - zamiast nich jest klatka bezpieczeństwa podkreślająca sportowy charakter modelu. W środku znajdziemy ponadto kubełkowe fotele Recaro, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, jak również kierownicę z włókna węglowego.
Napęd nowego Opla stanowi 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy ponad 300 KM. Połączono go z 6-biegową skrzynią manualną, mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu oraz napędem na przód.
Nie znamy osiągów odmiany EXTREME, ale możemy być pewni, że są one lepsze niż w przypadku standardowej Astry OPC, oferującej sprint 0-100 km/h w 6 sekund i prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. Wiemy natomiast, że w układzie hamulcowym zastosowano podzespoły Brembo, włącznie z 6-tłokowymi zaciskami i 370-milimetrowymi tarczami przednimi.
Topowa edycja kompaktowego Opla zadebiutuje na najbliższym salonie w Genewie, a na rynek wejdzie w limitowanej liczbie egzemplarzy.
Auto jest łatwo rozpoznawalne z zewnątrz, a to dzięki body-kitowi nadwozia obejmującemu zderzaki, maskę czy tylne skrzydło. Warto podkreślić, że dach i felgi (19-calowe z oponami 245/35) zostały wykonane z włókna węglowego, a nadkola z aluminium, co pozwoliło zmniejszyć masę aż o 100 kg.
We wnętrzu najbardziej uwagę zwraca brak tylnych siedzeń - zamiast nich jest klatka bezpieczeństwa podkreślająca sportowy charakter modelu. W środku znajdziemy ponadto kubełkowe fotele Recaro, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, jak również kierownicę z włókna węglowego.
Napęd nowego Opla stanowi 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy ponad 300 KM. Połączono go z 6-biegową skrzynią manualną, mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu oraz napędem na przód.
Nie znamy osiągów odmiany EXTREME, ale możemy być pewni, że są one lepsze niż w przypadku standardowej Astry OPC, oferującej sprint 0-100 km/h w 6 sekund i prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. Wiemy natomiast, że w układzie hamulcowym zastosowano podzespoły Brembo, włącznie z 6-tłokowymi zaciskami i 370-milimetrowymi tarczami przednimi.
Topowa edycja kompaktowego Opla zadebiutuje na najbliższym salonie w Genewie, a na rynek wejdzie w limitowanej liczbie egzemplarzy.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Volkswagen Golf GTE Sport Concept - hardcorowa hybryda ujawniona
Rolls-Royce Phantom Limelight Collection - kolejna edycja specjalna ujawniona
Volkswagen GTI Supersport Vision Gran Turismo zmierza na wirtualne tory
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »