Strona główna » Newsy » Ponad 1000-konny supersamochód z Francji - Genty Akylone
18. 10. 2011 // K. Sawicki
Bugatti Veyron doczekał się kolejnego konkurenta. Jego przygotowaniem zajął się Genty Automobile - mało znany producent rodem z francuskiego Saint Yorre.
Co prawda Genty opublikowało cały zestaw informacji i zdjęć swojego najnowszego produktu, ale nie możemy być pewni czy mamy do czynienia jedynie z komputerową wizją czy z autem, które w rzeczywistości pojawi się na drogach.
Jeśli francuska marka nie kłamie, Akylone napędzany jest 4,8-litrowym, 8-cylindrowym silnikiem z podwójnym turbo, który daje do wykorzystania ponad 1000 koni mechanicznych oraz 1273 niutonometry. Osiągi? 2,7 sekundy od 0 do 100 km/h oraz 354 km/h prędkości maksymalnej.
Silnik został połączony z 7-stopniową sekwencyjną skrzynią biegów oraz napędem na tylne koła, w układzie hamulcowym zastosowano elementy węglowo-ceramiczne, zaś karoseria otrzymała podzespoły z włókna węglowego i aluminium. 1100 kg wynosi - przynajmniej teoretycznie - masa własna pojazdu.
Pod względem wizualnym, Akylone przypomina swoich rywali spod znaku Koenigsegga czy McLarena, więc nie wnosi w designie supersamochodów nic nowego. Współczynnik oporu powietrza całości wynosi według danych fabrycznych 0,35.
Kabinę pasażerską najnowszego produktu Genty zaprojektowano bez zbędnych udziwnień i zastosowano w niej sportowe fotele, system audio-informacyjny oraz rozbudowaną konsolę centralną.
Powstać ma 15 egzemplarzy Akylone'a. Ile kosztować będzie 1 sztuka, tego niestety nie wiemy.
Co prawda Genty opublikowało cały zestaw informacji i zdjęć swojego najnowszego produktu, ale nie możemy być pewni czy mamy do czynienia jedynie z komputerową wizją czy z autem, które w rzeczywistości pojawi się na drogach.
Jeśli francuska marka nie kłamie, Akylone napędzany jest 4,8-litrowym, 8-cylindrowym silnikiem z podwójnym turbo, który daje do wykorzystania ponad 1000 koni mechanicznych oraz 1273 niutonometry. Osiągi? 2,7 sekundy od 0 do 100 km/h oraz 354 km/h prędkości maksymalnej.
Silnik został połączony z 7-stopniową sekwencyjną skrzynią biegów oraz napędem na tylne koła, w układzie hamulcowym zastosowano elementy węglowo-ceramiczne, zaś karoseria otrzymała podzespoły z włókna węglowego i aluminium. 1100 kg wynosi - przynajmniej teoretycznie - masa własna pojazdu.
Pod względem wizualnym, Akylone przypomina swoich rywali spod znaku Koenigsegga czy McLarena, więc nie wnosi w designie supersamochodów nic nowego. Współczynnik oporu powietrza całości wynosi według danych fabrycznych 0,35.
Kabinę pasażerską najnowszego produktu Genty zaprojektowano bez zbędnych udziwnień i zastosowano w niej sportowe fotele, system audio-informacyjny oraz rozbudowaną konsolę centralną.
Powstać ma 15 egzemplarzy Akylone'a. Ile kosztować będzie 1 sztuka, tego niestety nie wiemy.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Audi R8 e-tron piloted driving concept - oficjalne informacje i zdjęcia
Audi TT clubsport turbo concept - 600-konne coupe w wyścigowym stylu
Targi w Paryżu: Lamborghini Asterion LPI 910-4 Concept, czyli bardzo szybka hybryda
Podobne galerie
Toyota FT-1 Concept - drugie wcielenie
BMW Gran Lusso Coupe Concept
Acura NSX Concept - druga odsłona
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »