Strona główna » Newsy » Porsche 911 GT3 Cup model 2012, czyli kolejna wersja obecnej "911-ki"
20. 09. 2011 // K. Sawicki
Premiera nowego Porsche 911 nadchodzi wielkimi krokami. I choć do debiutu całkowicie nowej generacji kultowego supersamochodu można już odliczać dni, producent postanowił zaprezentować nam nową odmianę aktualnej generacji.
Kolejna, najprawdopodobniej ostatnia wersja „911-ki” o kodzie fabrycznym 997 nosi nazwę GT3 Cup 2012 i jest niczym innym jak udoskonaloną formą modelu GT3 Cup 2011. W ramach poprawek auto zyskało przede wszystkim pojemniejszy zbiornik paliwa – mieszczący 100 litrów drogocennej benzyny. Jego zastosowanie to ukłon w stronę długodystansowych wyścigów.
Co zmieniono poza tym? Inżynierowie Porsche postarali się o nowe koła (o rozmiarze 18x9,5 cala z przodu i 18x12 cali z tyłu), zmodyfikowane zawieszenie lepiej sprawdzające się na szybko pokonywanych zakrętach, a także bardziej wydajny układ hamulcowy. Spece z Michelina dostarczyli ponadto opony gwarantujące lepszą niż dotychczas przyczepność.
Do napędu kolejnej odmiany „911-ki” posłużył 3,8-litrowy, 6-cylindrowy, wolnossący silnik znany z modelu GT3 Cup 2011, a rozwijający 450 koni mechanicznych przy 8500 obr./min. Co ciekawe, mimo wyścigowego charakteru opisywanego auta, w jego sportowym układzie wydechowym znalazło się miejsce na katalizator.
Porsche 911 GT3 Cup 2012 zostało zaprojektowane do użytku podczas sezonów wyścigowych 2012 oraz 2013. Później do gry wejdzie wariant GT3 Cup zbudowany w oparciu o nadchodzącą wielkimi krokami nową generację 911.
Kolejna, najprawdopodobniej ostatnia wersja „911-ki” o kodzie fabrycznym 997 nosi nazwę GT3 Cup 2012 i jest niczym innym jak udoskonaloną formą modelu GT3 Cup 2011. W ramach poprawek auto zyskało przede wszystkim pojemniejszy zbiornik paliwa – mieszczący 100 litrów drogocennej benzyny. Jego zastosowanie to ukłon w stronę długodystansowych wyścigów.
Co zmieniono poza tym? Inżynierowie Porsche postarali się o nowe koła (o rozmiarze 18x9,5 cala z przodu i 18x12 cali z tyłu), zmodyfikowane zawieszenie lepiej sprawdzające się na szybko pokonywanych zakrętach, a także bardziej wydajny układ hamulcowy. Spece z Michelina dostarczyli ponadto opony gwarantujące lepszą niż dotychczas przyczepność.
Do napędu kolejnej odmiany „911-ki” posłużył 3,8-litrowy, 6-cylindrowy, wolnossący silnik znany z modelu GT3 Cup 2011, a rozwijający 450 koni mechanicznych przy 8500 obr./min. Co ciekawe, mimo wyścigowego charakteru opisywanego auta, w jego sportowym układzie wydechowym znalazło się miejsce na katalizator.
Porsche 911 GT3 Cup 2012 zostało zaprojektowane do użytku podczas sezonów wyścigowych 2012 oraz 2013. Później do gry wejdzie wariant GT3 Cup zbudowany w oparciu o nadchodzącą wielkimi krokami nową generację 911.
Źródło: motorauthority
Podobne artykuły
Porsche 911 GT3 Cup na rok 2013 oficjalnie ujawnione
Porsche 911 GT3 RSR - mocniejszy silnik na sezon 2012
Porsche 911 jako 1140-konny, super-szybki model 9ff GT9-CS
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »