Strona główna » Newsy » Range Rover Sport SVR - bardzo sportowa terenówka oficjalnie odsłonięta!
11. 08. 2014 // K. Sawicki
Już niebawem, bo 14 sierpnia, na Pebble Beach zadebiutuje nowa odmiana Range Rovera Sport. Chodzi o hardcorową wersję SVR.
Nowość można odróżnić od standardowego Sporta już z zewnątrz. Nadwozie otrzymało zmieniony zderzak przedni z powiększonymi wlotami powietrza, nowy grill, mocno zaznaczone progi, zderzak tylny z dyfuzorem i czterema końcówkami wydechu oraz niemały spoiler dachowy.
Auto osadzono na 21-calowych felgach z całorocznymi oponami Continental Cross Contact, a w jego wnętrzu zamontowano sportowe fotele obszyte dwukolorową skórą Oxford oraz wykończenia z aluminium (opcjonalnie z włókna węglowego). Zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz nie zabrakło też specjalnych oznaczeń modelu.
SVR został opisany jako "najbardziej skoncentrowany na dynamice" Land Rover w historii, nie dziwi więc jego 5-litrowe V8 oferujące aż 550 KM mocy i 680 Nm momentu obrotowego. Dodajmy, że to o 40 KM i 55 Nm więcej w stosunku do standardowego Range Rovera Sport z tym silnikiem.
Z motorem współpracuje 8-biegowa skrzynia automatyczna o sportowych nastawach i napęd na wszystkie koła. Auto przyspiesza do 60 mph (96 km/h) w 4,5 sekundy i rozpędza się do ograniczonych elektroniką 126 mph (260,7 km/h). Co ciekawe, wiemy już, że samochód pokonał północną pętlę Nurburgringu w 8 minut i 14 sekund.
Aby zapewnić odpowiednią trakcję, w SVR zastosowano nowe mechanizmy różnicowe, których sterowanie rozdziałem momentu napędowego dostosowano do sportowej jazdy. Poza tym pojawiły się zmienione elementy zawieszenia, hamulce Brembo czy zmodyfikowana elektronika.
W Stanach nowy produkt Land Rovera wyceniono na 110.475 dolarów.
Nowość można odróżnić od standardowego Sporta już z zewnątrz. Nadwozie otrzymało zmieniony zderzak przedni z powiększonymi wlotami powietrza, nowy grill, mocno zaznaczone progi, zderzak tylny z dyfuzorem i czterema końcówkami wydechu oraz niemały spoiler dachowy.
Auto osadzono na 21-calowych felgach z całorocznymi oponami Continental Cross Contact, a w jego wnętrzu zamontowano sportowe fotele obszyte dwukolorową skórą Oxford oraz wykończenia z aluminium (opcjonalnie z włókna węglowego). Zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz nie zabrakło też specjalnych oznaczeń modelu.
SVR został opisany jako "najbardziej skoncentrowany na dynamice" Land Rover w historii, nie dziwi więc jego 5-litrowe V8 oferujące aż 550 KM mocy i 680 Nm momentu obrotowego. Dodajmy, że to o 40 KM i 55 Nm więcej w stosunku do standardowego Range Rovera Sport z tym silnikiem.
Z motorem współpracuje 8-biegowa skrzynia automatyczna o sportowych nastawach i napęd na wszystkie koła. Auto przyspiesza do 60 mph (96 km/h) w 4,5 sekundy i rozpędza się do ograniczonych elektroniką 126 mph (260,7 km/h). Co ciekawe, wiemy już, że samochód pokonał północną pętlę Nurburgringu w 8 minut i 14 sekund.
Aby zapewnić odpowiednią trakcję, w SVR zastosowano nowe mechanizmy różnicowe, których sterowanie rozdziałem momentu napędowego dostosowano do sportowej jazdy. Poza tym pojawiły się zmienione elementy zawieszenia, hamulce Brembo czy zmodyfikowana elektronika.
W Stanach nowy produkt Land Rovera wyceniono na 110.475 dolarów.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Range Rover Sport 2014 również w 550-konnej wersji RS?
Land Rover Range Rover po tuningu nadwozia i wnętrza wg Overfinch
Range Rover LWB i Sport RS - nowe wersje sfotografowane podczas testów
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »