Strona główna » Newsy » Renault Alpine A110-50 Concept - 400-konny bolid na jubileusz
27. 05. 2012 // K. Sawicki
Tuż po tym, jak do internetu zaczęły trafiać materiały z przecieku, Renault oficjalnie zaprezentowało model Alpine A110-50 Concept.
Auto zostało zaprojektowane dla uczczenia 50-lecia oryginalnego Alpine. Prototyp został oparty na mechanice Megane Trophy, a jego skonstruowaniem zajęli się spece z Renault Sport Technologies.
W stylistyce A110-50 znajdziemy mnóstwo nawiązań do konceptu De-Zir. Nadwozie wyróżnia maska wykonana z włókna węglowego, wlot powietrza umieszczony na dachu, unoszone do góry drzwi, 21-calowe felgi, wielkie tylne skrzydło czy wszechobecne światła LED.
Kabina Alpine ma minimalistyczny wygląd, kierownicę spłaszczoną u dołu czy - oczywiście klatkę. Za napęd odpowiada 3,5-litrowe V6 generujące 400 KM oraz 422 Nm, a połączone z 6-biegową skrzynią sekwencyjną, napędem tylnym i dyferencjałem o ograniczonym poślizgu.
Ponadto, w aucie zamontowano regulowane amortyzatory Sachs, hamulce z 356- i 330-milimetrowymi tarczami, a także gniazda pneumatyczne ułatwiające ewentualną naprawę na torze.
Auto zostało zaprojektowane dla uczczenia 50-lecia oryginalnego Alpine. Prototyp został oparty na mechanice Megane Trophy, a jego skonstruowaniem zajęli się spece z Renault Sport Technologies.
W stylistyce A110-50 znajdziemy mnóstwo nawiązań do konceptu De-Zir. Nadwozie wyróżnia maska wykonana z włókna węglowego, wlot powietrza umieszczony na dachu, unoszone do góry drzwi, 21-calowe felgi, wielkie tylne skrzydło czy wszechobecne światła LED.
Kabina Alpine ma minimalistyczny wygląd, kierownicę spłaszczoną u dołu czy - oczywiście klatkę. Za napęd odpowiada 3,5-litrowe V6 generujące 400 KM oraz 422 Nm, a połączone z 6-biegową skrzynią sekwencyjną, napędem tylnym i dyferencjałem o ograniczonym poślizgu.
Ponadto, w aucie zamontowano regulowane amortyzatory Sachs, hamulce z 356- i 330-milimetrowymi tarczami, a także gniazda pneumatyczne ułatwiające ewentualną naprawę na torze.
Źródło: worldcarfans