Strona główna » Newsy » Renault Megane RS Trophy najszybsze na Nurburgringu
15. 07. 2011 // K. Sawicki
Kiedy 23 czerwca 2008 roku Renault Megane R26.R pokonało północną pętlę Nurburgringu w czasie 8 minut i 17 sekund, wydawało się, że żadne inne przednio-napędowe auto produkowane seryjnie nie osiągnie lepszego wyniku. O tym, że spekulacje te minęły się z rzeczywistością dowiedzieliśmy się 17 czerwca tego roku.
8 minut i 7,97 sekundy – właśnie taki czas udało się „wykręcić” innej wersji Megane’a RS, a mianowicie 265-konnej odmianie Trophy. Dla porównania dodajmy, że Ford Focus RS uzyskał wynik gorszy aż o 18 sekund. I to pomimo, że pod jego maską pracuje ponad 300 koni.
Jak udało się osiągnąć tak znakomity czas? „Dokładnie zestrojone podwozie i amortyzatory, odporne na fading hamulce, sportowe fotele Recaro, siła 265-konnego silnika, łatwa dostępność momentu obrotowego od 2.500 do 5.000 obr./min. i opony Bridgestone RE 050A (235/35 R19) pozwoliły mi w pełni wykorzystać wielki potencjał tego samochodu” – powiedział Laurent Hurgon, który prowadził model Trophy podczas rekordowego przejazdu.
Jak już wam zdradziliśmy, Trophy to specjalna edycja fabrycznego Megane’a RS mająca na pokładzie kilka drobnych poprawek - obejmujących przede wszystkim silnik wzmocniony o 15 KM i 20 Nm (do 265 KM i 360 Nm) oraz zestaw ogumienia, które swoją strukturą przygotowaną do ostrej jazdy nawiązuje do opon stosowanych w Formule 1.
8 minut i 7,97 sekundy – właśnie taki czas udało się „wykręcić” innej wersji Megane’a RS, a mianowicie 265-konnej odmianie Trophy. Dla porównania dodajmy, że Ford Focus RS uzyskał wynik gorszy aż o 18 sekund. I to pomimo, że pod jego maską pracuje ponad 300 koni.
Jak udało się osiągnąć tak znakomity czas? „Dokładnie zestrojone podwozie i amortyzatory, odporne na fading hamulce, sportowe fotele Recaro, siła 265-konnego silnika, łatwa dostępność momentu obrotowego od 2.500 do 5.000 obr./min. i opony Bridgestone RE 050A (235/35 R19) pozwoliły mi w pełni wykorzystać wielki potencjał tego samochodu” – powiedział Laurent Hurgon, który prowadził model Trophy podczas rekordowego przejazdu.
Jak już wam zdradziliśmy, Trophy to specjalna edycja fabrycznego Megane’a RS mająca na pokładzie kilka drobnych poprawek - obejmujących przede wszystkim silnik wzmocniony o 15 KM i 20 Nm (do 265 KM i 360 Nm) oraz zestaw ogumienia, które swoją strukturą przygotowaną do ostrej jazdy nawiązuje do opon stosowanych w Formule 1.
Źródło: carscoop
Podobne artykuły
Renault Megane RS Trophy - topowa wersja francuskiego coupe
Mercedes SLS AMG Electric Drive ustanawia nowy rekord na Nurburgringu
Renault Alpine A110-50 Concept - 400-konny bolid na jubileusz
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »