Strona główna » Newsy » Renault Megane RS Trophy - topowa wersja francuskiego coupe
11. 06. 2011 // K. Sawicki
W klasie „gorących” kompaktów wciąż królują konstrukcje zza naszej zachodniej granicy. Francuzi nie dają jednak za wygraną, a auto widoczne na zdjęciach jest tego doskonałym dowodem.
Na fotografiach możemy podziwiać najnowsze dzieło inżynierów Renault, a dokładnie model Megane RS w ekstremalnej wersji Trophy. Ma wzmocniony silnik i specjalnie przygotowane akcenty stylistyczne, a jej unikalność podkreśla fakt, że powstanie w ograniczonym nakładzie pół tysiąca sztuk.
Pod maską auta pracuje 2-litrowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany motor benzynowy, który za sprawą zwiększenia ciśnienia turbosprężarki oraz nowego systemu zasysania powietrza ma do zaoferowania 15 KM i 20 Nm więcej niż fabryczny silnik. W sumie do dyspozycji jest więc 265 KM mocy oraz 360 Nm momentu obrotowego.
Jak twierdzi Renault, RS Trophy rozpędza się do pierwszej „setki” w czasie 6 sekund (o 0,1 sekundy szybciej niż standardowy model) i jest w stanie osiągnąć 254 km/h (4 km/h więcej niż fabryczny RS). Według danych producenta, średnie spalanie wynosi 8,2 l/100 km, a emisja CO2 oscyluje wokół 190 g/1 km. Co dziwne, to o 0,2 l i 5 g mniej niż w przypadku standardowej odmiany.
Modyfikacje mechaniczne zafundowane wersji Trophy nie objęły podwozia, ale zdecydowano się zastosować nowe ogumienie Bridgestone Potenza RE050A przygotowane do naprawdę ostrej jazdy. We wspomniane opony „obuto” nowe 19-calowe felgi Gloss Black STEEV. Oprócz tych ostatnich, stylistyka zewnętrzna zyskała czarny dach, unikalne naklejki, zmieniony tylny spojler i nowe światła LED do jazdy dziennej.
Delikatne modernizacje karoserii poszły w parze z subtelnymi przeróbkami wnętrza. Kabina pasażerska otrzymała nową, ekskluzywną tapicerkę (wykonaną z tkaniny lub skóry), sportowe fotele od Recaro oraz tzw. R.S. Monitor, czyli układ pokładowy informujący kierowcę o najróżniejszych parametrach auta w czasie rzeczywistym.
Renault rozpocznie zbieranie zamówień na Megane’a RS Trophy 20 czerwca. Auto oferowane będzie we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Szwajcarii, Austrii oraz Słowenii. W swojej ojczyźnie kosztować będzie 35.500 euro.
Na fotografiach możemy podziwiać najnowsze dzieło inżynierów Renault, a dokładnie model Megane RS w ekstremalnej wersji Trophy. Ma wzmocniony silnik i specjalnie przygotowane akcenty stylistyczne, a jej unikalność podkreśla fakt, że powstanie w ograniczonym nakładzie pół tysiąca sztuk.
Pod maską auta pracuje 2-litrowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany motor benzynowy, który za sprawą zwiększenia ciśnienia turbosprężarki oraz nowego systemu zasysania powietrza ma do zaoferowania 15 KM i 20 Nm więcej niż fabryczny silnik. W sumie do dyspozycji jest więc 265 KM mocy oraz 360 Nm momentu obrotowego.
Jak twierdzi Renault, RS Trophy rozpędza się do pierwszej „setki” w czasie 6 sekund (o 0,1 sekundy szybciej niż standardowy model) i jest w stanie osiągnąć 254 km/h (4 km/h więcej niż fabryczny RS). Według danych producenta, średnie spalanie wynosi 8,2 l/100 km, a emisja CO2 oscyluje wokół 190 g/1 km. Co dziwne, to o 0,2 l i 5 g mniej niż w przypadku standardowej odmiany.
Modyfikacje mechaniczne zafundowane wersji Trophy nie objęły podwozia, ale zdecydowano się zastosować nowe ogumienie Bridgestone Potenza RE050A przygotowane do naprawdę ostrej jazdy. We wspomniane opony „obuto” nowe 19-calowe felgi Gloss Black STEEV. Oprócz tych ostatnich, stylistyka zewnętrzna zyskała czarny dach, unikalne naklejki, zmieniony tylny spojler i nowe światła LED do jazdy dziennej.
Delikatne modernizacje karoserii poszły w parze z subtelnymi przeróbkami wnętrza. Kabina pasażerska otrzymała nową, ekskluzywną tapicerkę (wykonaną z tkaniny lub skóry), sportowe fotele od Recaro oraz tzw. R.S. Monitor, czyli układ pokładowy informujący kierowcę o najróżniejszych parametrach auta w czasie rzeczywistym.
Renault rozpocznie zbieranie zamówień na Megane’a RS Trophy 20 czerwca. Auto oferowane będzie we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Szwajcarii, Austrii oraz Słowenii. W swojej ojczyźnie kosztować będzie 35.500 euro.
Źródło: carscoop
Podobne artykuły
Renault Megane RS Trophy najszybsze na Nurburgringu
Renault Alpine A110-50 Concept - 400-konny bolid na jubileusz
Audi R8 e-tron piloted driving concept - oficjalne informacje i zdjęcia
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »