Strona główna » Newsy » Scuderia Cameron Glickenhaus prezentuje nowy bolid w dwóch odsłonach
27. 02. 2015 // K. Sawicki
Wśród całej masy producentów superaut są firmy, które na bieżąco pokazują nam nowe modele, jak również takie, które stoją zwykle w cieniu, aby od czasu do czasu wypuścić swoje dzieło. I właśnie do takich firm należy Scuderia Cameron Glickenhaus.
Konstruktorzy SCG są autorami modelu P4/5 opartego konstrukcyjnie na Ferrari Enzo oraz modelu P4/5 Competizione bazującego na 430 Scuderii. Teraz zaprezentowali swoje trzecie auto, które pod nazwą 003S (od Stradale) kryje wersję drogową, a pod nazwą 003C (od Competizione) odmianę na tor.
Niezależnie od wariantu, SCG 003 ma podwozie wykonane z włókna węglowego oraz nadwozie, które swoimi kształtami i proporcjami jasno wskazuje, że mamy do czynienia z rasowym bolidem. Szczegółów technicznych na temat odmiany drogowej nie znamy, wiemy natomiast, co oferuje model torowy.
SCG 003C został wyposażony w 3,5-litrowe, podwójnie turbodoładowane V6 konstrukcji Hondy. Silnik ten, połączony z sekwencyjną skrzynią biegów, generuje maksymalnie 530 KM mocy (przy 6800 obr./min) oraz 700 Nm momentu obrotowego (przy 4500 obr./min).
Wyścigowe auto waży zaledwie 1350 kilogramów, które są na dodatek świetnie rozłożone pomiędzy osie (w stosunku 49:51). Pod 18-calowymi kołami ukryto tu zawieszenie złożone m.in. z przednich i tylnych podwójnych wahaczy, regulowanych amortyzatorów KW oraz specjalnych stabilizatorów.
Podczas gdy model 003C szykuje się do rywalizacji na trasie 24-godzinnego wyścigu na torze Nurburgring, pierwsze dostawy modelu 003S zaplanowano na koniec roku.
Konstruktorzy SCG są autorami modelu P4/5 opartego konstrukcyjnie na Ferrari Enzo oraz modelu P4/5 Competizione bazującego na 430 Scuderii. Teraz zaprezentowali swoje trzecie auto, które pod nazwą 003S (od Stradale) kryje wersję drogową, a pod nazwą 003C (od Competizione) odmianę na tor.
Niezależnie od wariantu, SCG 003 ma podwozie wykonane z włókna węglowego oraz nadwozie, które swoimi kształtami i proporcjami jasno wskazuje, że mamy do czynienia z rasowym bolidem. Szczegółów technicznych na temat odmiany drogowej nie znamy, wiemy natomiast, co oferuje model torowy.
SCG 003C został wyposażony w 3,5-litrowe, podwójnie turbodoładowane V6 konstrukcji Hondy. Silnik ten, połączony z sekwencyjną skrzynią biegów, generuje maksymalnie 530 KM mocy (przy 6800 obr./min) oraz 700 Nm momentu obrotowego (przy 4500 obr./min).
Wyścigowe auto waży zaledwie 1350 kilogramów, które są na dodatek świetnie rozłożone pomiędzy osie (w stosunku 49:51). Pod 18-calowymi kołami ukryto tu zawieszenie złożone m.in. z przednich i tylnych podwójnych wahaczy, regulowanych amortyzatorów KW oraz specjalnych stabilizatorów.
Podczas gdy model 003C szykuje się do rywalizacji na trasie 24-godzinnego wyścigu na torze Nurburgring, pierwsze dostawy modelu 003S zaplanowano na koniec roku.
SCG 003S
SCG 003S
SCG 003S SCG 003S
SCG 003S SCG 003S
SCG 003S SCG 003S
SCG 003S SCG 003S
SCG 003C SCG 003C
SCG 003C SCG 003C
SCG 003C SCG 003C
SCG 003C SCG 003C
SCG 003S SCG 003S
SCG 003S SCG 003S
SCG 003S SCG 003S
SCG 003S SCG 003S
SCG 003C SCG 003C
SCG 003C SCG 003C
SCG 003C SCG 003C
SCG 003C SCG 003C
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
TOP 10 - najgorętsze supersamochody targów w Genewie
Nissan GT-R LM NISMO - nowy torowy bolid ujawniony
Lamborghini Huracan GT3 - nowa włoska broń na wyścigowe trasy
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »