Strona główna » Newsy » Skoda Octavia RS o mocy 600 KM - czy pojedzie ponad 320 km/h?
11. 06. 2011 // K. Sawicki
Dzięki koncernowi Volkswagena Skoda stała się prawdziwą potęgą motoryzacyjną. Mimo to, czeska firma podejmuje kolejne kroki w celu wzmocnienia swojego wizerunku. Teraz szykuje się do ustanowienia nowego rekordu prędkości dla marki.
Podczas tegorocznej edycji Bonneville Speed Week (która odbędzie się w połowie sierpnia w amerykańskiej Kalifornii) Skoda spróbuje po raz pierwszy w historii przełamać magiczną barierę 200 mph (czyli ponad 320 km/h). Aby tego dokonać przygotowała specjalną wersję Octavii RS.
Odmiana ta, zaprojektowana z okazji 10-lecia serii modelowej „RS”, została skonstruowana przez brytyjską załogę inżynierów Skody pod kierownictwem Miltona Keynesa i we współpracy z domem tuningowym REVO Technik. Choć z zewnątrz wyróżnia się głównie zmniejszonym prześwitem (w stosunku do fabrycznego modelu), pod karoserią kryje mocno zmodyfikowaną mechanikę.
Mimo, że pod maską pracuje 2-litrowy, 4-cylindrowy „benzyniak” TSI znany z fabrycznych odmian silnikowych, został on pieczołowicie zmodyfikowany w celu wygenerowania potężnej dawki koni mechanicznych i niutonometrów. Dzięki zastosowaniu specjalnej turbosprężarki Garret oraz niestandardowego paliwa udało się uzyskać aż 600 KM i 450 Nm.
W aucie przygotowanym do bicia rekordów prędkości nie mogło oczywiście zabraknąć profesjonalnej klatki bezpieczeństwa, jak również wyścigowego zestawu przeciwpożarowego. Przy takim potencjale samochodu nieodzowny okazał się także… spadochron.
Podczas tegorocznej edycji Bonneville Speed Week (która odbędzie się w połowie sierpnia w amerykańskiej Kalifornii) Skoda spróbuje po raz pierwszy w historii przełamać magiczną barierę 200 mph (czyli ponad 320 km/h). Aby tego dokonać przygotowała specjalną wersję Octavii RS.
Odmiana ta, zaprojektowana z okazji 10-lecia serii modelowej „RS”, została skonstruowana przez brytyjską załogę inżynierów Skody pod kierownictwem Miltona Keynesa i we współpracy z domem tuningowym REVO Technik. Choć z zewnątrz wyróżnia się głównie zmniejszonym prześwitem (w stosunku do fabrycznego modelu), pod karoserią kryje mocno zmodyfikowaną mechanikę.
Mimo, że pod maską pracuje 2-litrowy, 4-cylindrowy „benzyniak” TSI znany z fabrycznych odmian silnikowych, został on pieczołowicie zmodyfikowany w celu wygenerowania potężnej dawki koni mechanicznych i niutonometrów. Dzięki zastosowaniu specjalnej turbosprężarki Garret oraz niestandardowego paliwa udało się uzyskać aż 600 KM i 450 Nm.
W aucie przygotowanym do bicia rekordów prędkości nie mogło oczywiście zabraknąć profesjonalnej klatki bezpieczeństwa, jak również wyścigowego zestawu przeciwpożarowego. Przy takim potencjale samochodu nieodzowny okazał się także… spadochron.
Skoda Octavia RS - farbyczna odmiana
Skoda Octavia RS - farbyczna odmiana
Skoda Octavia RS - farbyczna odmiana Skoda Octavia RS - farbyczna odmiana
Skoda Octavia RS - farbyczna odmiana Skoda Octavia RS - farbyczna odmiana
Źródło: carscoop
Podobne artykuły
Koenigsegg One:1 - nowy najszybszy samochód świata?
Mercedes SLS AMG Electric Drive ustanawia nowy rekord na Nurburgringu
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse został najszybszym kabrioletem świata
Podobne galerie
Mercedes S500 Plug-in Hybrid - tuning Brabus
Mercedes klasy G po liftingu
Audi Prologue Allroad Concept
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »