Strona główna » Newsy » Targi w Genewie: GTA Spano, czyli pierwszy bolid z Hiszpanii
08. 03. 2012 // K. Sawicki
Hiszpanie mogą być dumni - ich pierwszy supersamochód doczekał się właśnie wersji przeznaczonej do produkcji. Seryjny GTA Spano, bo o nim mowa, zadebiutował na salonie Geneva Motor Show 2012.
Zaprojektowanie, dopracowanie i przetestowanie Spano zajęło hiszpańskim konstruktorom aż pięć lat. W ubiegłym roku, również na salonie w Genewie, zadebiutowała odmiana przedprodukcyjna, ale teraz możemy już odłożyć ją na bok mając do dyspozycji szereg materiałów prezentujących model seryjny.
Udanie wystylizowaną karoserię GTA wykonano z włókna węglowego i ten sam materiał otrzymało też podwozie. Dzięki temu, hiszpańskie superauto waży zaledwie 1350 kg, czyli 175 kg mniej niż również debiutujące na genewskiej wystawie Ferrari F12 Berlinetta.
Porównując Spano z nowym produktem rodem z Maranello, warto podkreślić, że ten pierwszy góruje nad włoskim bolidem parametrami silnika. Dokładnie rzecz ujmując, 8,3-litrowe V10 kryjące się pod tylną klapą rozwija 830 KM i 960 Nm.
Wymienione wartości wystarczają, aby prędkościomierz GTA wskazywał 100 km/h po 2,9 sekundy od ruszenia i zatrzymywał się dopiero na wyniku 350 km/h. Moment napędowy nowego "Hiszpana" przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem skrzyni manualnej lub automatycznej.
Najnowszy bolid z południa Europy zostanie wyprodukowany w ograniczonym nakładzie 99 sztuk. Każda z nich zostanie sprzedana za pośrednictwem specjalnego zamówienia, ale nie wiemy, ile trzeba będzie za takową zapłacić.
Zaprojektowanie, dopracowanie i przetestowanie Spano zajęło hiszpańskim konstruktorom aż pięć lat. W ubiegłym roku, również na salonie w Genewie, zadebiutowała odmiana przedprodukcyjna, ale teraz możemy już odłożyć ją na bok mając do dyspozycji szereg materiałów prezentujących model seryjny.
Udanie wystylizowaną karoserię GTA wykonano z włókna węglowego i ten sam materiał otrzymało też podwozie. Dzięki temu, hiszpańskie superauto waży zaledwie 1350 kg, czyli 175 kg mniej niż również debiutujące na genewskiej wystawie Ferrari F12 Berlinetta.
Porównując Spano z nowym produktem rodem z Maranello, warto podkreślić, że ten pierwszy góruje nad włoskim bolidem parametrami silnika. Dokładnie rzecz ujmując, 8,3-litrowe V10 kryjące się pod tylną klapą rozwija 830 KM i 960 Nm.
Wymienione wartości wystarczają, aby prędkościomierz GTA wskazywał 100 km/h po 2,9 sekundy od ruszenia i zatrzymywał się dopiero na wyniku 350 km/h. Moment napędowy nowego "Hiszpana" przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem skrzyni manualnej lub automatycznej.
Najnowszy bolid z południa Europy zostanie wyprodukowany w ograniczonym nakładzie 99 sztuk. Każda z nich zostanie sprzedana za pośrednictwem specjalnego zamówienia, ale nie wiemy, ile trzeba będzie za takową zapłacić.
Źródło: worldcarfans, zdjęcia: autoblog
Podobne artykuły
Audi R8 e-tron piloted driving concept - oficjalne informacje i zdjęcia
Nowy Ford GT przyłapany podczas testów bez żadnego maskowania
Ford Mustang 2016 z nowymi akcesoriami i pakietami wyposażenia
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »