Strona główna » Newsy » Targi w Genewie - Lamborghini Aventador LP700-4
02. 03. 2011 // A. Miklewska
Po prawie dziesięciu latach Lamborghini Murcielago przeszło na emeryturę. Jego miejsce zajęło Lamborghini Aventador, 700-konny diabeł, który ma zamiar wprowadzić włoskie samochody w nowy etap.
Producenci mają nadzieję, że Lamborghini LP700-4 będzie tak samo popularne jak jego poprzednik. Swoim wyglądem nawiązuje do modeli Reventon i Sesto Elemento, ma wiele wspólnego z flagowymi samochodami ze znakiem "wierzgającego konia".
Zupełnie nowa rama samonośna wykonana z włókna węglowego, całkiem nowy 6,5-litrowy silnik V12 (700 KM przy 8.200 rpm i 690 Nm przy 5.500 rpm) i nowa skrzynia biegów ISR (Independent Shifting Rod) - właśnie to znajdziemy w nowym supersamochodzie.
Oprócz mnóstwa koni mechanicznych i momentu obrotowego, dostępny jest także elektroniczny system AWD Haldex, który współpracuje z mechanizmem różnicowy i ESP. Dzięki specjalnym modułom (Strada, Sport, Corsa) samochód dostosuje się do preferowanego przez nas w danej chwili stylu jazdy.
Zawieszenie pochodzące z Formuły 1 i aluminiowe wahacze dają pewność, że koła nie oderwą się od ziemi. Natomiast ceramiczno-karbonowe tarcze hamulcowe poradzą sobie z zatrzymaniem czterokołowego potwora nawet z prędkości ponad 300 km/h.
Oprócz ramy, która zapewnia bezpieczeństwo, w Lamborghini LP700-4 są także zamontowane poduszki powietrze z przodu, boków, a także chroniące kolana. Wszystkie potrzebne informacje wyświetlane są na monitorze TFT-LCD, podobnym do tego z modelu Reventon.
Producenci mają nadzieję, że Lamborghini LP700-4 będzie tak samo popularne jak jego poprzednik. Swoim wyglądem nawiązuje do modeli Reventon i Sesto Elemento, ma wiele wspólnego z flagowymi samochodami ze znakiem "wierzgającego konia".
Zupełnie nowa rama samonośna wykonana z włókna węglowego, całkiem nowy 6,5-litrowy silnik V12 (700 KM przy 8.200 rpm i 690 Nm przy 5.500 rpm) i nowa skrzynia biegów ISR (Independent Shifting Rod) - właśnie to znajdziemy w nowym supersamochodzie.
Oprócz mnóstwa koni mechanicznych i momentu obrotowego, dostępny jest także elektroniczny system AWD Haldex, który współpracuje z mechanizmem różnicowy i ESP. Dzięki specjalnym modułom (Strada, Sport, Corsa) samochód dostosuje się do preferowanego przez nas w danej chwili stylu jazdy.
Zawieszenie pochodzące z Formuły 1 i aluminiowe wahacze dają pewność, że koła nie oderwą się od ziemi. Natomiast ceramiczno-karbonowe tarcze hamulcowe poradzą sobie z zatrzymaniem czterokołowego potwora nawet z prędkości ponad 300 km/h.
Oprócz ramy, która zapewnia bezpieczeństwo, w Lamborghini LP700-4 są także zamontowane poduszki powietrze z przodu, boków, a także chroniące kolana. Wszystkie potrzebne informacje wyświetlane są na monitorze TFT-LCD, podobnym do tego z modelu Reventon.
Źródło: carscoop
Podobne artykuły
Targi w Paryżu: Lamborghini Asterion LPI 910-4 Concept, czyli bardzo szybka hybryda
Targi w Los Angeles: Lamborghini Gallardo LP550-2 Spyder
TOP 10 - najgorętsze supersamochody targów w Genewie
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »