Strona główna » Newsy » Targi w Los Angeles: Lamborghini Gallardo LP550-2 Spyder
18. 11. 2011 // K. Sawicki
Kiedyś, kiedy świat samochodów rządził się o wiele, wiele prostszymi zasadami niż teraz, standardem w samochodzie sportowym był napęd na tylną oś. Czasy jednak się zmieniają i co nóż pojawiają się supersamochody z 4 kołami napędowymi. Kto sądzi, że nie są one pojazdami sportowymi "z krwi i kości" może sprawić sobie np. najnowsze Lamborghini.
Przedstawione właśnie na salonie samochodowym w Los Angeles Gallardo LP550-2 Spyder jest według Stephana Winkelmanna (prezesa i dyrektora zarządzającego Lamborghini) odpowiedzią na potrzeby "szczególnej grupy klientów, którzy cieszą się porywającym stylem jazdy i chcą doświadczyć tego na świeżym powietrzu".
Jak sama nazwa wskazuje, Gallardo LP550-2 Spyder zasilane jest 5,2-litrowym silnikiem V10, który generuje 550 koni mechanicznych. Wartość ta, w połączeniu z niską masą własną (nieco ponad 1,5 tony) gwarantuje przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy i prędkość maksymalną w postaci 319 km/h.
Lamborghini podkreśla, że inżynierowie odpowiadający za nowy model dokonali wielu modyfikacji, aby dostosować samochód do napędu na tył - w zawieszeniu zmienili ustawienia amortyzatorów, a nadwozie udoskonalili w kwestii aerodynamiki.
Przedstawione właśnie na salonie samochodowym w Los Angeles Gallardo LP550-2 Spyder jest według Stephana Winkelmanna (prezesa i dyrektora zarządzającego Lamborghini) odpowiedzią na potrzeby "szczególnej grupy klientów, którzy cieszą się porywającym stylem jazdy i chcą doświadczyć tego na świeżym powietrzu".
Jak sama nazwa wskazuje, Gallardo LP550-2 Spyder zasilane jest 5,2-litrowym silnikiem V10, który generuje 550 koni mechanicznych. Wartość ta, w połączeniu z niską masą własną (nieco ponad 1,5 tony) gwarantuje przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy i prędkość maksymalną w postaci 319 km/h.
Lamborghini podkreśla, że inżynierowie odpowiadający za nowy model dokonali wielu modyfikacji, aby dostosować samochód do napędu na tył - w zawieszeniu zmienili ustawienia amortyzatorów, a nadwozie udoskonalili w kwestii aerodynamiki.
Źródło: carscoop, autoblog
Podobne artykuły
Następca Lamborghini Gallardo na horyzoncie - pierwsze szczegóły
Targi w Genewie: Lamborghini Aventador J, czyli bezkompromisowy unikat
Targi w Los Angeles: Jaguar XKR-S Cabrio - 300 km/h bez dachu nad głową
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »