Strona główna  »  Newsy  »  Targi w Los Angeles: Porsche Macan, czyli Cayenne w kompaktowej formie
Porsche Macan - Los Angeles Auto Show 2013

Targi w Los Angeles: Porsche Macan, czyli Cayenne w kompaktowej formie

21. 11. 2013 // K. Sawicki
Po wielokrotnych zapowiedziach Porsche odsłoniło wreszcie mniejszego brata Cayenne. Na salonie w Los Angeles zadebiutował Macan.

Nawiązania do dotychczas jedynego SUV-a niemieckiej marki widać gołym okiem, trudno natomiast zauważyć podobieństwa do Audi Q5, na którym został oparty Macan. Jego nadwozie mierzy 4699 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości, co oznacza, że jest 70 mm dłuższe, 24 mm szersze i 30 mm niższe od Q5.

W wersjach S i S Diesel auto zostało postawione na 18-calowych aluminiowych kołach z oponami o rozmiarze 235/60 R18 z przodu i 255/55 R18 z tyłu, natomiast wersja Turbo otrzymała felgi 19-calowe i opony 235/55 R19 oraz 255/50 R19. Opcjonalnie można jednak zamówić inne obręcze o średnicy nawet 21 cali.

Początkowo auto będzie oferowane z trzema silnikami. Ten podstawowy to 3-litrowe V6 z podwójnym turbodoładowaniem generujące 340 KM i połączone z 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Osiągi, jakie zapewnia ten silnik to sprint 0-100 km/h w 5,2-5,4 sekundy i prędkość maksymalna na poziomie 254 km/h. Motor zużywa 8,7-9,0 l/100 km i emituje 204-212 g/km.

Drugi silnik benzynowy to kolejne V6, ale tym razem o pojemności 3,6 litra i mocy 400 KM. Dzięki sporej mocy Macan z tym motorem przyspiesza do 100 km/h w 4,6-4,8 sekundy i potrafi osiągnąć 266 km/h. Spalanie wynosi 8,9-9,2 l/100 km, a emisja CO2 208-216 g/km.


Zobacz także: Porsche Macan - galeria »
 

Ostatnią wersją silnikową nowego Porsche jest 3-litrowy, 6-cylindrowy diesel o mocy 258 KM. W jego przypadku osiągi to 6,1-6,3 sekundy do 100 km/h oraz 230 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie i emisja wynoszą natomiast 6,1-6,3 l/100 km oraz 159-164 g/km. Warto dodać, że w późniejszym czasie do oferty trafią 2-litrowe, 4-cylindrowe silniki - benzynowy o mocy 280 KM i diesel.

Jeśli chodzi o zawieszenie, Macan został wyposażony w konstrukcję wielowahaczową, ale opcjonalnie będzie można zamówić zawieszenie pneumatyczne. Dodajmy, że cały układ różni się od tego w Q5 - inne są nawet rozstawy kół (większe o 35 mm z przodu i 36 mm z tyłu). Układ kierowniczy stanowi konstrukcja elektromechaniczna.

W Niemczech Macan pojawi się na rynku w kwietniu z cenami na poziomie 57.930 € za wersje S i S Diesel lub 79.826 € za wersję Turbo.


Źródło: worldcarfans, zdjęcia: autoblog
Redakcyjne: Kontakt Regulamin Polityka prywatności
© 2024 TopCars.pl Kanały RSS.
Subskrybuj »