Strona główna » Newsy » Targi w Los Angeles: Porsche Macan, czyli Cayenne w kompaktowej formie
21. 11. 2013 // K. Sawicki
Po wielokrotnych zapowiedziach Porsche odsłoniło wreszcie mniejszego brata Cayenne. Na salonie w Los Angeles zadebiutował Macan.
Nawiązania do dotychczas jedynego SUV-a niemieckiej marki widać gołym okiem, trudno natomiast zauważyć podobieństwa do Audi Q5, na którym został oparty Macan. Jego nadwozie mierzy 4699 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości, co oznacza, że jest 70 mm dłuższe, 24 mm szersze i 30 mm niższe od Q5.
W wersjach S i S Diesel auto zostało postawione na 18-calowych aluminiowych kołach z oponami o rozmiarze 235/60 R18 z przodu i 255/55 R18 z tyłu, natomiast wersja Turbo otrzymała felgi 19-calowe i opony 235/55 R19 oraz 255/50 R19. Opcjonalnie można jednak zamówić inne obręcze o średnicy nawet 21 cali.
Początkowo auto będzie oferowane z trzema silnikami. Ten podstawowy to 3-litrowe V6 z podwójnym turbodoładowaniem generujące 340 KM i połączone z 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Osiągi, jakie zapewnia ten silnik to sprint 0-100 km/h w 5,2-5,4 sekundy i prędkość maksymalna na poziomie 254 km/h. Motor zużywa 8,7-9,0 l/100 km i emituje 204-212 g/km.
Drugi silnik benzynowy to kolejne V6, ale tym razem o pojemności 3,6 litra i mocy 400 KM. Dzięki sporej mocy Macan z tym motorem przyspiesza do 100 km/h w 4,6-4,8 sekundy i potrafi osiągnąć 266 km/h. Spalanie wynosi 8,9-9,2 l/100 km, a emisja CO2 208-216 g/km.
Ostatnią wersją silnikową nowego Porsche jest 3-litrowy, 6-cylindrowy diesel o mocy 258 KM. W jego przypadku osiągi to 6,1-6,3 sekundy do 100 km/h oraz 230 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie i emisja wynoszą natomiast 6,1-6,3 l/100 km oraz 159-164 g/km. Warto dodać, że w późniejszym czasie do oferty trafią 2-litrowe, 4-cylindrowe silniki - benzynowy o mocy 280 KM i diesel.
Jeśli chodzi o zawieszenie, Macan został wyposażony w konstrukcję wielowahaczową, ale opcjonalnie będzie można zamówić zawieszenie pneumatyczne. Dodajmy, że cały układ różni się od tego w Q5 - inne są nawet rozstawy kół (większe o 35 mm z przodu i 36 mm z tyłu). Układ kierowniczy stanowi konstrukcja elektromechaniczna.
W Niemczech Macan pojawi się na rynku w kwietniu z cenami na poziomie 57.930 € za wersje S i S Diesel lub 79.826 € za wersję Turbo.
Nawiązania do dotychczas jedynego SUV-a niemieckiej marki widać gołym okiem, trudno natomiast zauważyć podobieństwa do Audi Q5, na którym został oparty Macan. Jego nadwozie mierzy 4699 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości, co oznacza, że jest 70 mm dłuższe, 24 mm szersze i 30 mm niższe od Q5.
W wersjach S i S Diesel auto zostało postawione na 18-calowych aluminiowych kołach z oponami o rozmiarze 235/60 R18 z przodu i 255/55 R18 z tyłu, natomiast wersja Turbo otrzymała felgi 19-calowe i opony 235/55 R19 oraz 255/50 R19. Opcjonalnie można jednak zamówić inne obręcze o średnicy nawet 21 cali.
Początkowo auto będzie oferowane z trzema silnikami. Ten podstawowy to 3-litrowe V6 z podwójnym turbodoładowaniem generujące 340 KM i połączone z 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Osiągi, jakie zapewnia ten silnik to sprint 0-100 km/h w 5,2-5,4 sekundy i prędkość maksymalna na poziomie 254 km/h. Motor zużywa 8,7-9,0 l/100 km i emituje 204-212 g/km.
Drugi silnik benzynowy to kolejne V6, ale tym razem o pojemności 3,6 litra i mocy 400 KM. Dzięki sporej mocy Macan z tym motorem przyspiesza do 100 km/h w 4,6-4,8 sekundy i potrafi osiągnąć 266 km/h. Spalanie wynosi 8,9-9,2 l/100 km, a emisja CO2 208-216 g/km.
Ostatnią wersją silnikową nowego Porsche jest 3-litrowy, 6-cylindrowy diesel o mocy 258 KM. W jego przypadku osiągi to 6,1-6,3 sekundy do 100 km/h oraz 230 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie i emisja wynoszą natomiast 6,1-6,3 l/100 km oraz 159-164 g/km. Warto dodać, że w późniejszym czasie do oferty trafią 2-litrowe, 4-cylindrowe silniki - benzynowy o mocy 280 KM i diesel.
Jeśli chodzi o zawieszenie, Macan został wyposażony w konstrukcję wielowahaczową, ale opcjonalnie będzie można zamówić zawieszenie pneumatyczne. Dodajmy, że cały układ różni się od tego w Q5 - inne są nawet rozstawy kół (większe o 35 mm z przodu i 36 mm z tyłu). Układ kierowniczy stanowi konstrukcja elektromechaniczna.
W Niemczech Macan pojawi się na rynku w kwietniu z cenami na poziomie 57.930 € za wersje S i S Diesel lub 79.826 € za wersję Turbo.
Porsche Macan
Porsche Macan
Porsche Macan Porsche Macan
Porsche Macan Porsche Macan
Porsche Macan Porsche Macan
Porsche Macan Porsche Macan
Porsche Macan Porsche Macan
Porsche Macan Porsche Macan
Źródło: worldcarfans, zdjęcia: autoblog
Podobne artykuły
Porsche Macan - małe Cayenne sfotografowane podczas testów
New York Auto Show 2015 - przegląd nowości amerykańskiej wystawy
Porsche Macan po kompletnym tuningu od TechArt
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »