Strona główna » Newsy » Targi w Nowym Jorku - Mercedes E63 AMG z nowym silnikiem
21. 04. 2011 // K. Sawicki
Wolnossący motor 6.3 V8, który przez lata święcił sukcesy w Mercedesach z rodziny AMG, powoli ustępuje miejsca swojemu młodszemu bratu – podwójnie turbodoładowanemu silnikowi 5.5 V8. Tym razem, zmiany jednostki napędowej doczekał się Mercedes E63 AMG.
5,5-litrowy, 8-cylindrowy motor twin-turbo zagwarantował flagowej klasie E moc w postaci 518 KM oraz moment obrotowy na poziomie 700 Nm. Tym samym, umożliwił uzyskanie sprintu 0-60 mph (96 km/h) w czasie 4,4 sekundy oraz prędkości ograniczonej do 250 km/h.
Komu wymienione wartości nie wystarczą, może zamówić opcjonalny pakiet AMG Performance, który zwiększa parametry silnika do 550 koni i 800 niutonometrów. W ten sposób, obniża czas potrzebny na sprint do 96 km/h o 0,1 sekundy i zwiększa prędkość maksymalną o 50 km/h.
Silnik 5.5 V8 twin-turbo połączony został z 7-stopniową przekładnią SPEEDSHIFT MCT, jak również system Controlled Efficiency – mercedesowskim odpowiednikiem technologii Start-Stop. W aucie znalazło się ponadto sportowe zawieszenie, trójstopniowe ESP oraz wysokiej klasy układ hamulcowy (opcjonalnie z ceramicznymi podzespołami).
E63 AMG z rocznika modelowego 2012 porusza się na 19-calowych felgach AMG ze sportowym ogumieniem o rozmiarze 255/35 R19 z przodu i 285/30 R19 z tyłu. Jego nadwozie zdobią agresywnie wystylizowane zderzaki i progi, jak również dwie chromowane końcówki wydechu.
Na tle dotychczasowej klasy E ze znaczkiem AMG, model 2012 wyróżnia się zmodernizowanym wnętrzem. W kabinie pojawiły się zmienione wykończenia oraz nowa, sportowa kierownica kryjąca manetki do zmiany biegów wykonane z aluminium.
5,5-litrowy, 8-cylindrowy motor twin-turbo zagwarantował flagowej klasie E moc w postaci 518 KM oraz moment obrotowy na poziomie 700 Nm. Tym samym, umożliwił uzyskanie sprintu 0-60 mph (96 km/h) w czasie 4,4 sekundy oraz prędkości ograniczonej do 250 km/h.
Komu wymienione wartości nie wystarczą, może zamówić opcjonalny pakiet AMG Performance, który zwiększa parametry silnika do 550 koni i 800 niutonometrów. W ten sposób, obniża czas potrzebny na sprint do 96 km/h o 0,1 sekundy i zwiększa prędkość maksymalną o 50 km/h.
Silnik 5.5 V8 twin-turbo połączony został z 7-stopniową przekładnią SPEEDSHIFT MCT, jak również system Controlled Efficiency – mercedesowskim odpowiednikiem technologii Start-Stop. W aucie znalazło się ponadto sportowe zawieszenie, trójstopniowe ESP oraz wysokiej klasy układ hamulcowy (opcjonalnie z ceramicznymi podzespołami).
E63 AMG z rocznika modelowego 2012 porusza się na 19-calowych felgach AMG ze sportowym ogumieniem o rozmiarze 255/35 R19 z przodu i 285/30 R19 z tyłu. Jego nadwozie zdobią agresywnie wystylizowane zderzaki i progi, jak również dwie chromowane końcówki wydechu.
Na tle dotychczasowej klasy E ze znaczkiem AMG, model 2012 wyróżnia się zmodernizowanym wnętrzem. W kabinie pojawiły się zmienione wykończenia oraz nowa, sportowa kierownica kryjąca manetki do zmiany biegów wykonane z aluminium.
Źródło: Autoblog
Podobne artykuły
Mercedes E63 AMG 2014 - oficjalne informacje i zdjęcia!
Mercedes E63 AMG S-Model według VATH, czyli kombi pędzące 350 km/h
Mercedes klasy E po liftingu usprawniony przez Wald International
Podobne galerie
Mercedes E63 AMG 2014
Mercedes E63 AMG 2014 - tuning Brabus
Mercedes S500 Plug-in Hybrid - tuning Brabus
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »