Strona główna » Newsy » Targi w Nowym Jorku: nowy SRT Viper, czyli odrodzenie żmii
05. 04. 2012 // K. Sawicki
Na salonie samochodowym w Nowym Jorku SRT - sportowy oddział Dodge'a - oficjalnie odsłoniło zupełnie nową, długo oczekiwaną generację Vipera.
Jak widzimy, wygląd zewnętrzny nowej "żmii" to nie rewolucja, a ewolucja projektu poprzednika. Oprócz charakterystycznej linii z długą maską i niewielką kabiną, znajdziemy tu takie detale jak biksenonowe reflektory, końcówki wydechu umieszczone z boku czy dwa "garby" dachowe. Tył, z ogromnym spoilerem i światłami LED, może przypominać Maserati GranTurismo.
W odróżnieniu od nadwozia, wnętrze całkowicie przeprojektowano w stosunku do poprzednika. To dobrze, bo dzięki temu zyskało na jakości i nowoczesności. Zastosowano skórzaną tapicerkę, cyfrowy zestaw wskaźników, sportowe fotele, metaliczne akcenty ozdobne, system audio Harman Kardon, jak również 8,4-calowy ekran zestawu multimedialnego.
Napęd nowego Vipera stanowi potężna 8,4-litrowa, 10-cylindrowa jednostka benzynowa, którą wyposażono w kompozytowy układ dolotowy, kute tłoki, specjalnie zaprojektowane zawory i nowe katalizatory. Niesamowicie wyglądają parametry, jakimi może pochwalić się motor nowego SRT - moc maksymalna sięga 640 KM (40 więcej niż w poprzedniku), a moment obrotowy 814 Nm (54 Nm więcej).
Silnik połączony jest z 6-biegową skrzynią manualną, która przekazuje napęd na tył z pomocą dyferencjału o ograniczonym poślizgu. Plusem auta jest stosunkowo niska masa (1521 kilogramów) osiągnięta dzięki zastosowaniu takich materiałów jak magnez, włókno węglowe, aluminium czy tworzywo sztuczne.
Nowy Viper otrzymał ponadto zupełnie nowe podwozie o 50 procent bardziej sztywne niż w poprzedniku, nowe zawieszenie tylnej osi, układ hamulcowy Brembo, elektroniczne systemy poprawiające trakcję, jak również 18- lub 19-calowe koła z ogumieniem Pirelli P Zero.
Nabywcy standardowego Vipera będą mogli sobie zażyczyć dwa specjalne pakiety - SRT Track Pack oraz GTS. W pierwszym znajdziemy opony Pirelli P Zero Corsa, 4-trybowy system kontroli trakcji i super-wydajne hamulce Brembo. Drugi pakiet objął natomiast skórzaną podsufitówkę oraz elementy zawieszenia Bilstein DampTronic.
Jak widzimy, wygląd zewnętrzny nowej "żmii" to nie rewolucja, a ewolucja projektu poprzednika. Oprócz charakterystycznej linii z długą maską i niewielką kabiną, znajdziemy tu takie detale jak biksenonowe reflektory, końcówki wydechu umieszczone z boku czy dwa "garby" dachowe. Tył, z ogromnym spoilerem i światłami LED, może przypominać Maserati GranTurismo.
W odróżnieniu od nadwozia, wnętrze całkowicie przeprojektowano w stosunku do poprzednika. To dobrze, bo dzięki temu zyskało na jakości i nowoczesności. Zastosowano skórzaną tapicerkę, cyfrowy zestaw wskaźników, sportowe fotele, metaliczne akcenty ozdobne, system audio Harman Kardon, jak również 8,4-calowy ekran zestawu multimedialnego.
Napęd nowego Vipera stanowi potężna 8,4-litrowa, 10-cylindrowa jednostka benzynowa, którą wyposażono w kompozytowy układ dolotowy, kute tłoki, specjalnie zaprojektowane zawory i nowe katalizatory. Niesamowicie wyglądają parametry, jakimi może pochwalić się motor nowego SRT - moc maksymalna sięga 640 KM (40 więcej niż w poprzedniku), a moment obrotowy 814 Nm (54 Nm więcej).
Silnik połączony jest z 6-biegową skrzynią manualną, która przekazuje napęd na tył z pomocą dyferencjału o ograniczonym poślizgu. Plusem auta jest stosunkowo niska masa (1521 kilogramów) osiągnięta dzięki zastosowaniu takich materiałów jak magnez, włókno węglowe, aluminium czy tworzywo sztuczne.
Nowy Viper otrzymał ponadto zupełnie nowe podwozie o 50 procent bardziej sztywne niż w poprzedniku, nowe zawieszenie tylnej osi, układ hamulcowy Brembo, elektroniczne systemy poprawiające trakcję, jak również 18- lub 19-calowe koła z ogumieniem Pirelli P Zero.
Nabywcy standardowego Vipera będą mogli sobie zażyczyć dwa specjalne pakiety - SRT Track Pack oraz GTS. W pierwszym znajdziemy opony Pirelli P Zero Corsa, 4-trybowy system kontroli trakcji i super-wydajne hamulce Brembo. Drugi pakiet objął natomiast skórzaną podsufitówkę oraz elementy zawieszenia Bilstein DampTronic.
Źródło: worldcarfans, zdjęcia: autoblog
Podobne artykuły
Nowy SRT Viper nie będzie sprzedawany w Europie
SRT Viper 2013 - oficjalny cennik, nowe fotografie i video
Targi w Nowym Jorku: SRT Viper TA, czyli wersja skrojona na tor
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »