Strona główna » Newsy » Targi w Paryżu: Porsche Panamera w wersji Sport Turismo Concept
27. 09. 2012 // K. Sawicki
Porsche oficjalnie zaprezentowało swój najświeższy prototyp, Panamerę Sport Turismo Concept.
Auto ubrano w nową w gamie Porsche karoserię typu shooting brake. Otrzymała ona elegancką, sportową formę, charakterystyczny lakier, diodowe reflektory, wloty powietrza w przednich błotnikach czy akcenty z włókna węglowego.
Pod mierzącym 4950 mm długości, 1990 mm szerokości i 1401 mm wysokości nadwoziem ukryto minimalistyczną kabinę wykończoną skórą i alcantarą, a przyozdobioną metalicznymi wstawkami. Uwagę zwraca cyfrowy zestaw wskaźników oraz duży ekran dotykowy umieszczony na konsoli centralnej.
Sport Turismo napędzane jest za pomocą hybrydowego układu typu plug-in (czyli z możliwością ładowania nie tylko podczas jazdy). Układ ten zawiera 333-konny doładowany silnik 3.0 V6, 95-konny silnik elektryczny oraz litowo-jonowy akumulator o wydajności 9,4 kWh. Łącznie, napęd rozwija aż 416 KM mocy.
Dzięki temu, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu niecałe 6 sekund. Ekologiczny napęd gwarantuje ponadto spalanie poniżej 3,5 l/100 km i emisję CO2 w granicach 82 g/km. Nowym Porsche można podróżować z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej - maksymalnie ponad 30 km na jednym ładowaniu baterii i z maksymalną prędkością 130 km/h.
Auto ubrano w nową w gamie Porsche karoserię typu shooting brake. Otrzymała ona elegancką, sportową formę, charakterystyczny lakier, diodowe reflektory, wloty powietrza w przednich błotnikach czy akcenty z włókna węglowego.
Pod mierzącym 4950 mm długości, 1990 mm szerokości i 1401 mm wysokości nadwoziem ukryto minimalistyczną kabinę wykończoną skórą i alcantarą, a przyozdobioną metalicznymi wstawkami. Uwagę zwraca cyfrowy zestaw wskaźników oraz duży ekran dotykowy umieszczony na konsoli centralnej.
Sport Turismo napędzane jest za pomocą hybrydowego układu typu plug-in (czyli z możliwością ładowania nie tylko podczas jazdy). Układ ten zawiera 333-konny doładowany silnik 3.0 V6, 95-konny silnik elektryczny oraz litowo-jonowy akumulator o wydajności 9,4 kWh. Łącznie, napęd rozwija aż 416 KM mocy.
Dzięki temu, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu niecałe 6 sekund. Ekologiczny napęd gwarantuje ponadto spalanie poniżej 3,5 l/100 km i emisję CO2 w granicach 82 g/km. Nowym Porsche można podróżować z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej - maksymalnie ponad 30 km na jednym ładowaniu baterii i z maksymalną prędkością 130 km/h.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Porsche Pajun - nowa Panamera w roli 416-konnego auta elektrycznego?
Audi Prologue Allroad Concept - oficjalne informacje i zdjęcia!
Porsche Panamera Turbo w 720-konnym wariancie od Gemballi
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »