Strona główna » Newsy » Targi we Frankfurcie: Audi R8 eTron Concept
17. 09. 2011 // K. Sawicki
R8 eTron Concept – brzmi znajomo? Zapewne tak, bowiem Audi zaprezentowało taki prototyp już kilka lat temu. Na salonie Frankfurt Motor Show 2011 zadebiutował kolejny koncept, ale tym razem bliższy autu seryjnemu, który pojawić ma się za dwa lata.
Z zewnątrz eTron wygląda prawie tak, jak standardowa „R-ósemka” – prawie, bo dostrzeżemy w nim potężniejsze wloty powietrza oraz body-kit nadwozia zawierający akcenty ozdobne z włókna węglowego. Najważniejsze jest jednak to, co kryje się w nowym prototypie Audi „pod skórą”.
W układzie napędowym studyjnego R8 odnajdziemy cztery elektryczne jednostki napędowe rozwijające łącznie 313 KM oraz 4500 Nm. Parametry te, w połączeniu z masą własną na poziomie około 1500 kg, dają w rezultacie sprint do „setki” w czasie niecałych 5 sekund.
Z silnikami elektrycznymi współpracuje litowo-jonowy akumulator chłodzony cieczą, którego pojemność pozwala na zmagazynowanie energii elektrycznej potrzebnej na pokonanie 250 km. Samo ładowanie baterii trwa 6-8 godzin przy użyciu gniazdka 230V lub 2 godziny z wykorzystaniem gniazdka o wysokim napięciu.
Oprócz niezwykle skomplikowanego napędu, w eTronie uwagę zwraca też zaawansowany system odzyskiwania energii z hamowania, którego intensywność sterowana jest przez kierowcę.
Z zewnątrz eTron wygląda prawie tak, jak standardowa „R-ósemka” – prawie, bo dostrzeżemy w nim potężniejsze wloty powietrza oraz body-kit nadwozia zawierający akcenty ozdobne z włókna węglowego. Najważniejsze jest jednak to, co kryje się w nowym prototypie Audi „pod skórą”.
W układzie napędowym studyjnego R8 odnajdziemy cztery elektryczne jednostki napędowe rozwijające łącznie 313 KM oraz 4500 Nm. Parametry te, w połączeniu z masą własną na poziomie około 1500 kg, dają w rezultacie sprint do „setki” w czasie niecałych 5 sekund.
Z silnikami elektrycznymi współpracuje litowo-jonowy akumulator chłodzony cieczą, którego pojemność pozwala na zmagazynowanie energii elektrycznej potrzebnej na pokonanie 250 km. Samo ładowanie baterii trwa 6-8 godzin przy użyciu gniazdka 230V lub 2 godziny z wykorzystaniem gniazdka o wysokim napięciu.
Oprócz niezwykle skomplikowanego napędu, w eTronie uwagę zwraca też zaawansowany system odzyskiwania energii z hamowania, którego intensywność sterowana jest przez kierowcę.
Źródło: carsession, zdjęcia: autoblog