Strona główna » Newsy » Targi we Frankfurcie: BMW i8, czyli seryjna wersja sportowej hybrydy
11. 09. 2013 // K. Sawicki
Na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie BMW ujawniło ostateczną produkcyjną wersję swojego hybrydowego coupe, modelu i8.
Z zewnątrz auto niewiele różni się w stosunku do odmian koncepcyjnych, da się jednak zauważyć mniej śmiałe linie, konwencjonalne zamiast przezroczystych drzwi czy inne koła. Zmiany w stylizacji zaszły także w środku, a kabinę przygotowano dla 4 osób (układ siedzeń 2+2).
W standardowym wyposażeniu nowego BMW znajdziemy wiele nowoczesnych elementów, ale nie zabrakło też opcji - wyświetlacza Head-Up, kamery wstecznej i różnych systemów podnoszących bezpieczeństwo. W opcji pojawiły się również lekkie, karbonowe felgi.
Jeśli chodzi o szczegóły techniczne, w i8 zastosowano dwa silniki - 3-cylindrowy, 1,5-litrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo oraz silnik elektryczny. Pierwszy przenosi napęd na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej, z kolei drugi odpowiada za koła przednie i współpracuje z 2-biegową przekładnią automatyczną.
Podczas, gdy motor benzynowy oferuje 231 KM i 320 Nm, elektryczny rozwija 131 KM. Łączna moc wynosi 362 KM, a moment obrotowy - 570 Nm. Dzięki temu, że auto jest lekkie (waży 1490 kg) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a zużycie paliwa wynosi tylko 2,5 l/100 km.
Zastosowany w nowej hybrydzie BMW akumulator litowo-jonowy o pojemności 5 kWh zapewnia zasięg 35 km, a maksymalny zasięg i8 sięga poziomu 500 km. W trybie elektrycznym możemy jechać z maksymalną prędkością 120 km/h.
Z zewnątrz auto niewiele różni się w stosunku do odmian koncepcyjnych, da się jednak zauważyć mniej śmiałe linie, konwencjonalne zamiast przezroczystych drzwi czy inne koła. Zmiany w stylizacji zaszły także w środku, a kabinę przygotowano dla 4 osób (układ siedzeń 2+2).
W standardowym wyposażeniu nowego BMW znajdziemy wiele nowoczesnych elementów, ale nie zabrakło też opcji - wyświetlacza Head-Up, kamery wstecznej i różnych systemów podnoszących bezpieczeństwo. W opcji pojawiły się również lekkie, karbonowe felgi.
Jeśli chodzi o szczegóły techniczne, w i8 zastosowano dwa silniki - 3-cylindrowy, 1,5-litrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo oraz silnik elektryczny. Pierwszy przenosi napęd na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej, z kolei drugi odpowiada za koła przednie i współpracuje z 2-biegową przekładnią automatyczną.
Podczas, gdy motor benzynowy oferuje 231 KM i 320 Nm, elektryczny rozwija 131 KM. Łączna moc wynosi 362 KM, a moment obrotowy - 570 Nm. Dzięki temu, że auto jest lekkie (waży 1490 kg) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a zużycie paliwa wynosi tylko 2,5 l/100 km.
Zastosowany w nowej hybrydzie BMW akumulator litowo-jonowy o pojemności 5 kWh zapewnia zasięg 35 km, a maksymalny zasięg i8 sięga poziomu 500 km. W trybie elektrycznym możemy jechać z maksymalną prędkością 120 km/h.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
BMW i8 - 328-konna hybryda na rynku w 2013 roku
Sportowa Toyota tworzona z BMW będzie pozycjonowana powyżej GT 86
TOP 10 - najgorętsze supersamochody targów w Genewie
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »