Strona główna » Newsy » Targi we Frankfurcie: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale
14. 09. 2011 // K. Sawicki
Kiedy jesienią 2008 roku Lamborghini wypuściło wyścigową wersję Gallardo o nazwie Super Trofeo, nikt nie spodziewał się, że równie ekstremalne auto doczeka się swojego drogowego odpowiednika. Takowy został jednak przygotowany i zadebiutował na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie.
O tym, że najnowsza odmiana o przydomku Stradale jest tak samo radykalna jak wersja Super Trofeo najlepiej świadczy fakt, że przejęła po tej drugiej bez jakichkolwiek modyfikacji jednostkę napędową. Dokładnie chodzi o potężny motor V10, który „wyciska” 570 KM mocy (przy 8000 obr./min.) oraz 540 Nm momentu obrotowego (przy 65000 obr./min.).
Wspomniany motor, połączony z 6-biegową, zrobotyzowaną przekładnią e-gear, pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 3,4 sekundy oraz rozpędzić się do 320 km/h. Tak znakomite osiągi nie byłyby jednak możliwe bez niskiej masy własnej całego pojazdu – dzięki zastosowaniu szeregu elementów z włókna węglowego wynosi ona tylko 1340 kg.
Gallardo Super Trofeo Stradale wyróżnia z zewnątrz lakier „Ross-Mars” nawiązujący do włoskich pojazdów wyścigowych, 19-calowe felgi o wysokim połysku, jak również pakiet elementów ozdobnych karoserii w kolorze matowej czerni. Do tego ostatniego zaliczymy przednie wloty powietrza, pokrywę silnika czy spojler tylny.
We wnętrzu nowego Lamborghini króluje czarna alcantara, którą ozdobiono czerwonymi szwami nawiązującymi do lakieru nadwozia. Po dopłacie w kabinie pasażerskiej może znaleźć się klatka bezpieczeństwa i system gaśniczy (czyli dodatki typowe dla „wyścigówek”) lub też system nawigacji satelitarnej i złącze Bluetooth (czyli elementy podnoszące komfort).
O tym, że najnowsza odmiana o przydomku Stradale jest tak samo radykalna jak wersja Super Trofeo najlepiej świadczy fakt, że przejęła po tej drugiej bez jakichkolwiek modyfikacji jednostkę napędową. Dokładnie chodzi o potężny motor V10, który „wyciska” 570 KM mocy (przy 8000 obr./min.) oraz 540 Nm momentu obrotowego (przy 65000 obr./min.).
Wspomniany motor, połączony z 6-biegową, zrobotyzowaną przekładnią e-gear, pozwala przyspieszyć do 100 km/h w 3,4 sekundy oraz rozpędzić się do 320 km/h. Tak znakomite osiągi nie byłyby jednak możliwe bez niskiej masy własnej całego pojazdu – dzięki zastosowaniu szeregu elementów z włókna węglowego wynosi ona tylko 1340 kg.
Gallardo Super Trofeo Stradale wyróżnia z zewnątrz lakier „Ross-Mars” nawiązujący do włoskich pojazdów wyścigowych, 19-calowe felgi o wysokim połysku, jak również pakiet elementów ozdobnych karoserii w kolorze matowej czerni. Do tego ostatniego zaliczymy przednie wloty powietrza, pokrywę silnika czy spojler tylny.
We wnętrzu nowego Lamborghini króluje czarna alcantara, którą ozdobiono czerwonymi szwami nawiązującymi do lakieru nadwozia. Po dopłacie w kabinie pasażerskiej może znaleźć się klatka bezpieczeństwa i system gaśniczy (czyli dodatki typowe dla „wyścigówek”) lub też system nawigacji satelitarnej i złącze Bluetooth (czyli elementy podnoszące komfort).
Źródło: worldcarfans, zdjęcia: autoblog
Podobne artykuły
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse - z toru na ulice
Lamborghini Gallardo LP550-2 w jubileuszowej edycji dla Hong Kongu
Zagato 5-95, czyli Lamborghini Gallardo po głębokiej metamorfozie
Podobne galerie
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »