Strona główna » Newsy » Volkswagen Golf GTE Sport Concept - hardcorowa hybryda ujawniona
14. 05. 2015 // K. Sawicki
Na tegoroczną edycję zlotu Wörthersee, przygotowanego dla miłośników aut koncernu Volkswagena, producent z Wolfsburga przygotował aż trzy koncepcyjne edycje Golfa.
Spośród wersji GTI Performance, GTI Clubsport i GTE Sport najciekawsza jest ta ostatnia. Powodem jest m.in. jej wygląd, daleki od pierwowzoru w postaci seryjnego Golfa GTE. Jego wyróżnikami są głównie szeroki body-kit nadwozia z karbonowymi elementami oraz drzwi unoszone podobnie jak w Mercedesie SLS AMG Gullwing.
Ciekawe jest również wnętrze. Znajdziemy w nim wyraźnie wydzielone miejsca kierowcy i pasażera, fotele z pięciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, kierownicę niczym w samolocie, nowoczesne manetki zmiany biegów, kilka wyświetlaczy oraz skromny zestaw zwykłych przycisków.
Najciekawiej prezentuje się jednak nie nadwozie i nie wnętrze, a układ napędowy nowego Volkswagena. Stanowią go 1,6-litrowy motor TSI (przejęty z Polo WRC, oferujący 299 KM i 400 Nm), 6-biegowa skrzynia DCT, silnik elektryczny umieszczony z przodu (generujący 115 KM i 330 Nm) oraz silnik elektryczny zamontowany z tyłu (rozwijający 115 KM i 270 Nm).
W sumie hybrydowy pakiet może osiągnąć 400 KM mocy oraz 670 Nm momentu obrotowego, zapewniając tym samym sprint od 0 do 100 km/h trwający 4,3 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 280 km/h. Niemiecka marka chwali się, że auto przejedzie 50 km na energii elektrycznej z baterii litowo-jonowej, a w trybie hybrydowym spali 2 l/100 km.
Spośród wersji GTI Performance, GTI Clubsport i GTE Sport najciekawsza jest ta ostatnia. Powodem jest m.in. jej wygląd, daleki od pierwowzoru w postaci seryjnego Golfa GTE. Jego wyróżnikami są głównie szeroki body-kit nadwozia z karbonowymi elementami oraz drzwi unoszone podobnie jak w Mercedesie SLS AMG Gullwing.
Ciekawe jest również wnętrze. Znajdziemy w nim wyraźnie wydzielone miejsca kierowcy i pasażera, fotele z pięciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, kierownicę niczym w samolocie, nowoczesne manetki zmiany biegów, kilka wyświetlaczy oraz skromny zestaw zwykłych przycisków.
Najciekawiej prezentuje się jednak nie nadwozie i nie wnętrze, a układ napędowy nowego Volkswagena. Stanowią go 1,6-litrowy motor TSI (przejęty z Polo WRC, oferujący 299 KM i 400 Nm), 6-biegowa skrzynia DCT, silnik elektryczny umieszczony z przodu (generujący 115 KM i 330 Nm) oraz silnik elektryczny zamontowany z tyłu (rozwijający 115 KM i 270 Nm).
W sumie hybrydowy pakiet może osiągnąć 400 KM mocy oraz 670 Nm momentu obrotowego, zapewniając tym samym sprint od 0 do 100 km/h trwający 4,3 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 280 km/h. Niemiecka marka chwali się, że auto przejedzie 50 km na energii elektrycznej z baterii litowo-jonowej, a w trybie hybrydowym spali 2 l/100 km.
Źródło: worldcarfans
Podobne artykuły
Volkswagen GTI Supersport Vision Gran Turismo zmierza na wirtualne tory
Volkswagen Design Vision GTI concept - ekstremalny wariant Golfa
Volkswagen CrossBlue Coupe Concept oficjalnie ujawniony w Szanghaju
Podobne galerie
Volkswagen Design Vision GTI concept
Volkswagen CrossBlue Coupe Concept
Audi Prologue Allroad Concept
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »