Strona główna » Newsy » Wiesmann MF5 Roadster po niemieckim tuningu
13. 11. 2011 // K. Sawicki
Zza niemieckiej granicy dotarły do nas wieści o wspólnym projekcie firm SchwabenFolia i Dähler. Ci mało znani niemieccy tunerzy podjęli się modyfikacji brytyjskiego Wiesmanna, a dokładnie modelu Roadster MF5.
Specjaliści ze SchwabenFolia zajęli się pokryciem całego samochodu... folią. Warstwa imitująca lakier w barwie matowej czerni znalazła się na całej karoserii, elementach wnętrza, a nawet na 20-calowych alufelgach sygnowanych przez BBS.
Konstruktorzy z Dähler zajęli się z kolei udoskonaleniem mechaniki kryjącej się pod nadwoziem Wiesmanna. Przede wszystkim ulepszyli oni silnik - dzięki zastosowaniu sportowego układu wydechowego i przeprogramowaniu elektroniki udało się podnieść moc 5-litrowego V10 z 507 do 600 KM.
Rezultat "podkręconej" jednostki napędowej to rzecz jasna lepsze niż fabrycznie osiągi - sprint do 100 km/h zajmuje autu 3,5 sekundy, zaś niecałe 10 sekund potrzeba na przyspieszenie do 200 km/h. Prędkość maksymalna sięga 321 km/h.
Aby Roadster MF5 należycie hamował, Dähler zamontował układ hamulcowy Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami i tarczami 308x32 mm z przodu oraz 4-tłoczkowymi zaciskami i tarczami 380x28 mm z tyłu.
Specjaliści ze SchwabenFolia zajęli się pokryciem całego samochodu... folią. Warstwa imitująca lakier w barwie matowej czerni znalazła się na całej karoserii, elementach wnętrza, a nawet na 20-calowych alufelgach sygnowanych przez BBS.
Konstruktorzy z Dähler zajęli się z kolei udoskonaleniem mechaniki kryjącej się pod nadwoziem Wiesmanna. Przede wszystkim ulepszyli oni silnik - dzięki zastosowaniu sportowego układu wydechowego i przeprogramowaniu elektroniki udało się podnieść moc 5-litrowego V10 z 507 do 600 KM.
Rezultat "podkręconej" jednostki napędowej to rzecz jasna lepsze niż fabrycznie osiągi - sprint do 100 km/h zajmuje autu 3,5 sekundy, zaś niecałe 10 sekund potrzeba na przyspieszenie do 200 km/h. Prędkość maksymalna sięga 321 km/h.
Aby Roadster MF5 należycie hamował, Dähler zamontował układ hamulcowy Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami i tarczami 308x32 mm z przodu oraz 4-tłoczkowymi zaciskami i tarczami 380x28 mm z tyłu.
Źródło: carscoop
Podobne artykuły
BMW Z4 Rampant, czyli kompletny tuning bawarskiego roadstera
Jaguar F-Type z pakietem tuningowym od Piecha Design
Audi R8 zmodyfikowane przez CT Exclusive
Podobne galerie
Mercedes SLS AMG Roadster - tuning Hamann
Chevrolet Corvette '59 - tuning Pogea Racing
Alfa Romeo 8C Spider Novitec
Najnowsze video więcej »
Tagi więcej »